Mazlum, haksızlığa uğrayan kişidir. Müslim, gayrimüslim fark etmez. Bir kişinin haksız yere yiyeceği, malı, sözü, ırzı, itibarı ve benzeri sahip olduğu bir şeyi daha güçlüler tarafından zorla gasp edilirse o kimse, zulme uğramış, mazlum bir kişidir. Artık Allah ile doğrudan konuşur sankiAllah-u Teâlâ, kuvvetlerin (özelliklerin ) dağılımını başkalarına, güçsüz ve zayıflara baskı olsun diye değil, hikmetine uygun olarak sarf etsinler diye lütfetmiştir. Bu hikmetli ikramın farkında olmayan zorbalara da gereken dersi vereceğini bildirmiştir. Ve bunun için de zulme uğrayan mazlumla arasındaki perdeyi kaldırmıştır. Bunun için mümin olan kul, zulmetmez ve mazlumun duasına konu olmaya ve Allah'a şikâyet edilmeye asla razı olmaz. Hatta mazlum kişi inançsız biri de olsa duasının kabul edileceği ifade ediliyor. Resul-i Ekrem (sas) : " Mazlumun duasından kaçının, kâfir bile olsa. Zira onun duasının önünde perde yoktur" buyuruyor (Had. Ans. Kütüb- i; Sitte 5 / 503). Mazlum kişi fisk u ficur içinde günahkâr biri de olsa yine aynıdır. Peygamberimiz buyuruyor ki : " Mazlumun duası makbuldür, fasit bile olsa. Zira onun fücuru kendi aleyhinedir. " (Had. Ans. Kütüb-i Sitte: 5 / 503 ) " Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste " demişler, dolayısıyla dikkatli olmak, kimsenin bedduasını almamak gerekir. Bunun için mümine düşen görev Allah'ın emirlerine uygun hareket etmekten ibarettir. Bu hareketiyle hayır dualar alır ve daha da kârlı çıkar. Bu salih ameliyle de Allah'ın hoşuna giden bir kul olur. Müminler, beddua ve hayır dua ile ilgili şu hadisi şerifteki haberin hikmetine sığınıp davranışlarında ölçü edinmelidirler. Ebu Hüreyre (ra) anlatıyor. Resulüllah (sas) buyurdular ki : " Allah'ın kabul ettiği üç müstecab dua vardır, bunların icabete mazhariyetleri (kabulleri ) hususunda hiç bir şüphe yoktur: Mazlumun duası, misafirin duası, babanın evladına duası. " ( Had. Ans. Kütüb-i Sitte; 5 / 502 ) İnsanın, kendi insanlığını idrak için önce başkalarının insan olduğunu bilmesi gerekir. Bu gerçeği bilen kişi sahip olduğu geçici bir takım özelliklerinden dolayı başkalarına zulmetmez ve böylece çok tehlikeli olan mazlumun duasına muhatap olmaz. Zira imanına yakışan budur