*Okul başlangıcı belirli değişikliklere yol açar. Artık okulun aynı yaş grubunun ve yeni bilgi kaynaklarının etkisi çok fazladır. Aynı zamanda anne-baba halen en önemli ilişkilerdir. Çocuğun kişilik gelişiminde en önemli etkiyi yaparlar.
İLİŞKİLER BAŞARIYI ETKİLER... Sosyal gelişim açısından bu dönem sosyal çevrenin en fazla geliştiği dönemdir. Okul, aile dışı yaşantının merkezi haline gelir, öğretmen önemli bir örnek kişiliktir. Öğretmenin davranışları çocuğun okul başarısını, özgüvenini ve iç görüşünü etkiler. Çocuğun başarı kabiliyeti, sadece bu faktörlere değil, aynı zamanda anne-babanın başarıya ve okul hayatına bakış açısına da bağlıdır. Sosyo-ekonomik yetersizlikler okul gelişimi açısından önemli etkiler yapar. Okul ilişkilerine paralel olarak, sosyal iletişim kendisini yaşıtlarında da gösterir. Böylece sosyal yetiler gelişir, grup içindeki yerine göre kişilik ve içgörü fazlalaşır. Bu dönemin başlangıcında cinsel rol farklılığı artan bir şekilde oyunlarda, davranışlarda, aktivitelerde ve boş zaman değerlendirmelerinde kendisini gösterir ve bu sosyal beklentiler doğrultusunda gelişir. Duygusal açıdan vicdan gelişimi tamamlanır ve çocuk dış kontrolden uzaklaşır.