Reklamlar belli bir süreyle sınırlandırılalı, yeni yeni fikirler icat oldu. "Seda Sayan'la Sabahların Sultanı"nda yıllardan beri sürdürülen ürün tanıtma geyiğini bilmeyeniniz yoktur. Bu iş zaten programın aldığı reytinge bağlı, bunu artık bez bağlanan bebek bile biliyor. Seda Sayan'ın reytingleri malum... Ama araya alınan reklamlar yetmiyor, programın bir bölümünde bir de ürün tanıtımı giriyor.
Bu işin abartılmış boyutu hemen her kanalda aylardır süren 'Her Eve Lazım' adlı sadece tanıtıma dayalı programda. Başrolde ise Ziya Kürküt var. Aman efendim her ürün o kadar işe yarıyor ki, oyuncular anlata anlata bitiremiyor. Tabii işin içinde mizah da var. Çünkü onlar da yaptıkları işin komedisinin farkındalar. Farkındalar da tüketim toplumunun bir parçası olmaktan kurtulamıyorlar. Sadece reklamla yeterince tüketilmeyince, ürünü kullanarak göstermek gerekiyor.
Bunların hepsine alıştık ama son dönemde 'Var Mısın, Yok Musun?'undaki reklamlar canımızdan bezdirdi. Tam heyecanın doruk yaptığı noktada reklam girmesine alışkınız. 7 dakika boyunca geri geri sayıyoruz, sonra da kutunun açılmasını ya da teklifi bekliyoruz. Ama bu sefer de Acun Ilıcalı, elinde tuttuğu bir ürünü tanıtmaya başlıyor. Heyecan kaçıyor, sinirden tırnaklar kemiriliyor. Üstelik inanın bu sadece benim değil, yarışmayı çok daha büyük heyecanla takip eden birçok izleyicinin problemi! İşin etik yanı ise pek de iç açıcı değil... Çünkü Acun'un durumu da Seda Sayan'dan pek farklı değil. Nasıl ki Sayan, hemen her ay yapılan araştırmalarda 'halkın en güvendiği' seçiliyorsa, Acun da programdaki duruşuyla halkın güven duyduğu bir isim. Ürün tanıtımlarında sadece programın reytingi değil, tanıtana duyulan güven de büyük rol oynuyor. Acaba Seda Sayan ve Acun Ilıcalı bu yerlere göklere koyamadıkları ürünleri alıp kullanıyor mu? Mesela güneş kremi tanıtan Acun, tatil yaptığı şu günlerde bu ürünü sürüyor mu?
Umarız yeni sezonda bu konuda daha etik bir tavır takınırlar!