Bir zamanların en gözde yakıtı motorindi. Hatta sosyetenin kullandığı süper lüks araçlar bile bu avantajdan yararlanmak için dizel hale getiriliyordu. Fakat kısa bir süre içinde süper benzin ile motorin arasındaki makas daraldı ve neredeyse eşitlendi.
Geçtiğimiz yıl sonunda 2.66 YTL olan motorin fiyatı, 5 ayda 3.1 YTL'ye kadar yükseldi. Motorin son 1 yılda toplam yüzde 30 oranında zam gördü. Motorinin Nisan 2004'teki fiyatı ise 1 YTL idi. Benzin düşünüldüğünde son 1 yılda motorine gelen zam 2 katına ulaştı. Süper benzin ile motorin arasındaki fark da 60 YKr'den 3 YKr'ye kadar düştü.
ÇİFTÇİ DE ŞİKAYETÇİ Motorin fiyatlarındaki artış en çok esnaf ile çiftçiyi olumsuz etkiliyor. Taksici, minibüsçü ve kamyoncu esnafı kara kara düşünürken, çiftçi de artan maliyetlerin içinden nasıl çıkacağının hesabını yapıyor. Taksici esnafı motorindeki bu artışın bakım masraflarıyla birleşince dayanılmaz boyutlara ulaştığını belirterek, "Bu durum kaçınılmaz olarak maliyetlerimizi artırıyor. Zarar ediyoruz. Bu durumda zam yapmamız gerekecek. Yani eninde sonunda vatandaşa da yansır" diyor.
Çiftçiler ise zaten ürünlerinden zarar ettiklerini ifade ederek, "Motorindeki artış bizi zor durumda bırakıyor. Hükümetten motorin üzerindeki vergilerin düşürülmesini bekliyoruz" şeklinde konuşuyor.
Motorin ile süper benzin fiyatlarının yakınlaşmasının yanında, dizel araçların bakım masraflarının yüksekliği de tüketiciyi zorluyor. Dizel bir aracın periyodik ba kımı benzinli bir aracın periyodik bakımının neredeyse 2 katını buluyor. Kullanılan yağlar, motor parçaları, aynı marka araçta dizel olursa 2 katına kadar çıkıyor.