Fatura merkezleri konusunu daha önce de yazmış ve okuyucularımızı uyarmıştım. Dürüst çalışan binlerce fatura merkezi vatandaşın işini kolaylaştırırken, bu durumdan yararlanmak isteyenler de oluyor. Bunun en son örneği, geçtiğimiz hafta İstanbul Kadıköy'de yaşandı. Bir merkez, camına "Sistemde arıza var" diye yazı asarak kapandı. Önceleri ne olduğunu anlayamayan vatandaşlar, daha sonra elektrik, su ve telefon kesintileriyle karşılaşınca dolandırıldıklarını anlayıp polise koştu. Yaklaşık 400 bin YTL ile ortadan kaybolan firma yetkilileri, her yerde aranıyor. Bu işi dürüst olarak yapan şirket yetkililerinin verdiği bilgilere göre, fatura ödeme merkezlerinde mutlaka yetkili olma özelliği aramak gerekiyor. İstanbul'da gerek BEDAŞ gerekse Telekom, yetkisiz yerlere yapılan ödemeleri kabul etmeyeceğini defalarca açıkladı. Bu yüzden eğer bu kişilere para kaptırmışsanız yapacak bir şeyiniz olmuyor. Bir ödeme merkezinin yetkili olup olmadığını anlamak için aldığınız makbuzu bu yerlerde bulunması gereken barkot okuyucuya göstermeniz gerekiyor.
MALİYE DENETLESİN Barkodu okuttuğunuzda ekranda paranızın yatırıldığını görmeniz mümkün. Ayrıca yetkili ödeme merkezlerinde, banka garantisinin olduğuna dair yazıları da görebilirsiniz. Ayrıca, faturanızı öder ödemez ilgili kurumu arayarak bilgi de alabilirsiniz. Belediyelerin ve Maliye'nin de uyanık olması gerekiyor. Bu merkezler açılırken teminat alınması ve sıkı araştırma yapılması şart. Yoksa bu tür skandalları yine yaşarız. Olan da gariban vatandaşa olur.