1990'da Türkiye pazarına giren Algida, yatırım atağına kalktı. Bugüne kadar 400 milyon euroyu aşkın yatırım yapan Algida, önümüzdeki 5 yılda 500 milyon euro yatırım yapacak.
Türkiye'de 17 yıldır faaliyet gösteren Algida, yatırım atağına kalktı. Algida Türkiye'nin şimdiye kadar toplam 400 milyon euronun üzerinde üretim ve dağıtım yatırımı yaptığına işaret eden Algida Türkiye Genel Müdürü Ahmet Coşar, önümüzdeki 5 yılda 300 milyon eurosu altyapı, 200 milyon eurosu iletişim ve pazarlama olmak üzere toplam 500 milyon euro civarında yatırım yapmayı hedeflediklerini söyledi. Coşar, yatırımlarla şu andaki kapasitelerini 2 katına çıkarmayı planladıklarını belirterek, 2009-2010 yıllarında bu yönde bir adım atabileceklerinin altını çizdi.
Dünyanın ilk 5'inde Geçen yıl Türkiye'de dondurma pazarının yüzde 33 büyüdüğünü ve 160 milyon litrenin üzerinde pazar büyüklüğüne ulaştığını kaydeden Coşar, şöyle devam etti: "Algida ise 100 milyon litreyi aşarak yüzde 34 büyüdü. Unilever dünyada dondurma pazarında yüzde 17 ile lider. Unilever bünyesindeki Algida Türkiye ise en büyük ilk 5 dondurma operasyonundan biri haline geldi. Çevre ülkeler için ürün geliştirme merkezi seçildik."