Çocuklara anne-baba olarak şu mesajı iletmeliyiz: "Sınırsız kapasiten var, hangi bilgi alanına yönelirsen yönel, kolayca öğreneceksin". Okulda başarı gösteremeyen bir çocuğun zeki olmadığını ileri sürmek, zekâya çok dar bir açıdan bakmak olur. Okulda başarısız olan çocuk, spordaki yetenekle veya mekanik bir objeyi söküp takmadaki ustalığıyla şaşkına çevirebilir.
Sosyo-ekonomik seviyesi düşük ortamdan gelen çocukların başarısızlığına yol açan bazı faktörler: * Anne-babanın öğrenmeye karşı dışlayan tavrı. * Anne-babanın öğrenme konusunda kötü örnek olması. * Duygusal uyarıların sınırlı olması. * Eğitim araçlarına ulaşamama. * Yoksulluk. * Evin kalabalık olması.
Daha yüksek sosyo-ekonomik şartlardan gelen çocuklarda başarıyı engelleyen faktörlere gelince: * Özgüveni başarılarına endeksleme. * Başarıyı aşırı vurgulamak, aşırı hırs. * Başarısızlıkları cezalandırmak. * Çocukları "tembel" diye etiketlemek. * Çocuklardan gerçekçi olmayan performans beklemek. * Eğitimde çabayı değil, performansı vurgulamak.