Öğrenmeyi onlarla iletişim kurarak daha yapıcı bir hale getirebilirsiniz. Bu durum çocuklarımızı olumlu, kararlı ve tutarlı bir davranışa iter. Anne-babanın kendi eksikliklerinin bilincinde olması, çocuk üzerinde de önemli bir etkiye sahip olacaktır.
Çocuğumuza her gün "aynı saatte aynı yerde" fikrini aşılayarak kusursuz çalışma alışkanlıkları geliştirmesi için yardım edelim. Küçük çocukların mutfak veya oturma odasındaki bir masada çalışmaları daha uygundur. Yaşları daha büyük çocuklar için ise sessiz bir çalışma alanı uygun olacaktır. Çocuğumuz okuldan gelince bir süre dinlenmeli, sonra zamanında ev ödevlerine başlamalıdır. Öğrencilik bir çocuğun, çocukluk yılları boyunca temel meşguliyeti olduğu için, ev ödevlerini bitirdiğinde onu takdir edelim. Böylece özsaygısını geliştirmiş, ders çalışmayı sevdirmiş oluruz. Bu yüzden çocuklar ödevlerini yaparken, yardıma hazır olduğumuzu belirtelim, arada bir yanlarına gidip övgü dolu cesaret verici sözler söyleyelim, hattâ bir ikramda bulunalım. Ev ödevi bittikten sonra anne veya babanın çocuğun gayretlerini kontrol etmesi, performansını övmesi, bundan sonra çabalarını nerede yoğunlaştırması gerektiğini söylemesi önemlidir. Ödevini bitirdikten sonra sevdiği bir faaliyete izin vermemiz de uygun olacaktır.
BİR PROBLEME TAKILDIYSA... Çocuğumuz ev ödevini yaparken bir probleme takılıp cesareti kırılır veya tıkanırsa, cevabı kendimiz bilmesek bile destek sunalım. Onunla beraber çözüme ulaşana kadar araştıralım. Yalnız konuyu iyice anlayıp anlamadığını soralım. Soruyu anlamakla, istenilenin ne olduğunu bilmekle, problemin yarısını çözmüş demektir. Konuyu biz izah etmeyelim, onun düşünerek doğruyu bulmasına ışık tutalım.