Televizyon ve bilgisayar karşısında çokça vakit geçiren çocukların zamanı boşa harcanır ve derslere konsantre olmakta zorlanırlar. Ayrıca televizyon aşırı izlendiğinde kişiyi pasifize eder. Ancak normal seviyede televizyon izlemek de kötü değildir. Öğretici ve eğitici kanallar, aksine öğrenmeyi destekleyebilir. Çocuğun erken yaşlardan itibaren bilgisayarla fazlasıyla haşır neşir olması, gelişim açısından uygun değildir. Bilgisayarın iyi yönü çocuğun istediği bilgiye çabucak ulaşmasını eğlendirici ve renkli sunumlarla vermesi, çocukların dikkatlerini konuya daha uzun süreli toplanmalarını sağlamasıdır. Kötü yönü ise çocuklar öğrenmeyi eğlenceyle eşdeğer tutmaya başlar ve öğrenmenin şartı olan sıkı çalışmayı ve zahmet çekmeyi reddeder.