Karayolu projelerinde sıkıntı
Karayolu yatırımlarında çok önemli sıkıntı var. Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü'nün bu yıl ihaleli işler için yatırım ödeneği 1.2 milyon YTL, yani 1.2 trilyon lira olmakta. Oysa bakanlığın kayıtlarına göre 2007'den bu yıla sarkan ihalesi yapılıp yapımı biten yollar için müteahhitlere ödenmesi gereken para 1 milyon YTL yani 1 trilyon lira. Bu hesaba göre borçları öderseniz geriye 200 bin YTL. Veya 200 milyar lira kalır ki bu karayolu için yatırım yapılmaz demektir. Ya da, borçları müteahhit ölmeyecek kadar öder, gerisiyle yeni işler ve yeni borçlanmalar yaratırsınız. Bu olur ama tat vermez. Yeni sıkıntılara yol açar. Yani Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım kabinede işi en zor bakan olmakta. Ama üstesinden gelir. Buna, Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren ve arkadaşları inanıyor. İnanmak işin yarısı demektir. Bunu geçenlerde Bakan Binali Yıldırım'ın konuşmacı olduğu özel toplantıda da dile getirdiler. Ama önce alacaklarımızdaki sorun çözülsün istiyorlar. Kaldı ki bu yılın gündeminde Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün de kapsamında olan Çanakkale-İzmir otoyol projesi, Ankara-Adana, İstanbul-Bursa-İzmir, Ankara-İzmir otoyol projeleri de ele alınacak. Yine İstanbul Boğazı'na üçüncü köprü yapımı da gündeme girecek. Ayrıca Karadeniz otoyol projesi bitirilecek. Bunların maliyetlerini alt alta topladığımızda karşımıza 45 milyar doları bulan bir maliyet çıkıyor. Bu miktarın bütçeden karşılanması mümkün değil. Bu nedenle yap-işlet formülü uygulanacak. Eğer ki bu projelere başlanırsa müteahhitlik sektörü çok önemli bir hareketlilik yaşar ve beraberinde de 300 ayrı sektöre can verir.