57 kişinin öldüğü kazanın nedeni: Pilotun 4.5 dakika için kestirmeden gitmesi....
Isparta'da 57 kişinin hayatını kaybetmesine yol açan uçak kazasının ardından pilotaj hatası çıktı. Kaza kırım ekibi tarafından elde edilen bulgulara göre, kaptan pilot sadece 4.5 dakika kazanmak için uçuş güzergahını değiştirip kestirmeden gidince facia yaşandı.
SABOTAJ İHTİMALİ SIFIR Uçağın 1.5 metre daha yüksekten gitmesiyle kazanın gerçekleşmeyeceğini belirleyen kaza kırım ekibi, yolcuların gövdenin parçalanmasıyla yaşanan hava değişimi nedeniyle öldüğünü saptadı. Sabotaj ya da cep telefonu bulgularına ise rastlanmadı. Gözyaşlarıyla uğurlandılar Kazada ölenlerin bir kısmı, dün törenlerle toprağa verildi. Davut Demirkurt, Mehmet Zengi, Tevfik Büyükçaylı ve Fuat Güler'in cenazeleri Isparta'da defnedildi. Cenaze törenine, ANAVATAN lideri Erkan Mumcu da katıldı.
***
4.5 dakika için
57 kişinin öldüğü facia ile ilgili ilk tespitler tüyler ürpertti: Pilot 4.5 dakika için güzergahı değiştirdi. 1.5 metre yükselseydi feci kaza yaşanmayacaktı. Sabotaj yok....
Türkiye önceki gün Isparta'da yaşanan feci kaza ile sarsıldı. 7'si mürettebat 57 kişinin hayatını kaybettiği uçak kazası, herkesi yasa boğdu. Kazanın nedeni araştırılırken, 6 kişiden oluşan kaza-kırım ekibinin ilk tespitleri, dehşetin boyutlarını daha da artırdı. İşte sorular, işte yanıtları:
KESTİRMEDEN GİTMEYİ DENEDİ: İstanbul'dan 1.5 saat rötarlı kalkış yapan pilot, sadece 4.5 dakika kazanmak için belirlenen uçuş güzergahını değiştirdi.
VOR CİHAZINI DİKKATE ALMADI: Pilot, yaydığı sinyallerle havaalanına güvenli yaklaşmayı sağlayan cihazlardan VOR'u belli bir aşamadan sonra dikkate almadı. Bu da kazayı tetikledi.
1.5 METRE ÖLÜMÜ GETİRDİ: Uçak, 1.5 metre daha yüksekten uçsaydı feci kaza yaşanmayacaktı. Cihazları devre dışı bıraktığı belirtilen pilot, bu dakikadan sonra bölgedeki çetin coğrafi koşullarla karşı karşıya kaldı.
ANİ BASINÇ ÖLDÜRDÜ: Uçağın önce kuyruğu çarptı. Çarpmanın etkisiyle gövde bölündü. Bu sırada ortaya çıkan ani hava değişimi ve buna bağlı gerçekleşen basınç, yolcuların çoğunluğunun hayatını kaybetmesine neden oldu.
SOBATAJ KUŞKUSU SIFIR: İlk belirlemeler, uçağa yönelik bir sabotaj düzenlendiği yönündeki iddiaları boşa çıkarttı. Uzmanlar, bu olasılığı sıfır olarak not etti.
CEP TELEFONU: Cep telefonu kazaya neden olmadı. Bölgede yapılan incelemelerde, yolculara ait açık cep telefonu bulunmadı.
BAKIM-ONARIM: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri, uçakların bakım ve onarımlarıyla ilgili herhangi bir sorun olmadığını ifade etti. Atlasjet'in filosunda bulunan MD tipi uçakların bakım ve onarımlarının 30 Ocak 2008 tarihinde sona ereceği öğrenildi. Bölgedeki 6 kişilik kaza kırım ekibi, Isparta'da araştırmalarını sürdürüyor.