Hata kimde? Türkiye'de ilk defa özel sektöre ait bir uçak düştü. Uzmanlar, düşüşün teknik bir arızadan kaynaklanmadığını söylüyor. Uçağın bakımı yapılmış. Ancak normalde 2bin saatte bir yapılan bakım, düşen uçağın havada kalış süresi fazla olduğu için 800 saat arayla yapılmaya başlanmış. Uçak eskidikçe bakım süresi kısalıyor. Ama bu durum uçuş açısından bir risk olarak görülmüyor. SivilHavacılık uçuşa izin vermiş. Yani bakım tamam. Hava muhalefeti yok. Peki Atlasjet uçağı neden düştü?
***
Sorunun yanıtı, dün bulunan kara kutuların deşifresi ve Sivil Havacılık Kaza Kırım Ekibi'nin yaptığı incelemeden sonra belli olacak. Ancak, uçağın gövdesi yüzde 70 oranında sağlam. Yani dışarıdan bir sabotaj ihtimali de yok. Pilot, pistten 12 kilometre uzaklaşmış ve bin 847 metre yükseklikteki bir tepeye uçağın kanadını çarpmış. Peki bu çarpmaya neden olan uçaktaki bir arıza mı? Bakımın daha yeni yapıldığı belirtiliyor. Eğer uçakta bir arıza yoksa, geriye tek bir seçenek kalıyor: Pilotaj hatası... Çünkü pilot inerken kuleye acil koduyla herhangi bir arıza bildiriminde bulunmamış...