Türk insanı, güzelleşmek için her yıl servet harcıyor. Türkiye'de 1 yılda kozmetik harcaması 2.5 milyar YTL'yi buluyor.
***
Daha güzel görünmek için 2.5 milyar YTL harcıyoruz
Türk erkeklerinin kendisine daha fazla bakmaya başlaması, güzellik ürünlerini kullanma yaşının düşmesi sektörü canlandırdı. Kozmetiğe harcanan para 2.5 milyar YTL'ye ulaştı.
Daha güzel bir görünüme sahip olmak için harcadığımız para her yıl artıyor. Dünyada 200 milyar dolarlık bir hacme sahip olan 'güzellik' pazarı, Türkiye'de 2.5 milyar YTL'ye ulaştı. Her yıl yaklaşık yüzde 15 büyüyen sektörde, erkeklerin harcamalarının da payı artarken, makyaja başlama yaşı 12'ye kadar düştü. P&G Beauty, Braun ve Duracell Pazarlama Direktörü Muhterem Yavaş Özkan, Türkiye'de 'güzellik' alanında değişmez müşteri kitlesinin yaklaşık 7.5 milyon kişi olduğunu belirtirken, kişi başına harcamanın da yıllık 100 euro civarında olduğunu söyledi.
YAŞ SINIRI 12'YE DÜŞTÜ 12-15 yaş arasında güzellik ürünlerine talebin oluşmaya başladığına dikkat çeken Özkan, "Bunun temelinde, kültürler arası etkileşim, ürünlere erişimin kolaylaşması, gençlere yönelik özel ürün serileri ve koleksiyonların çıkması, gençlerin kullanabileceği ürünlerin trend olması ve yaygınlaşması gibi etkenler belirleyici oluyor" dedi. Wella Pazarlama Direktörü Ergin Akman da, kozmetik ve kişisel bakım pazarının yaklaşık yüzde 30'unu saç ürünlerinin oluşturduğunu belirterek, "Özellikle erkeklerin saç şekillendiriyi daha fazla kullanması, bu ürünleri, en fazla büyüyen pazarlardan biri haline getirdi" diye konuştu.