Ünlü Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı Ali Saydam, reklamlarda kullanılan arabesk figürler hakkında ilginç yorumlarda bulundu. Saydam, şunları söyledi: "İletişimin hedefi, hedef kitleyi bir ürün veya hizmeti satın alma konusunda ikna etmektir. Kültür ve değerlerle iligili ulvi bir hedefi yoktur. Birincil hedefi ticaridir. Bu ikna sürecinde hedef kitleye yakın olan kültürel taşıyıcıların kullanılması kadar doğal bir şey olamaz. Yıllar önce Zeki Müren ve Ajda Pekkan da reklam filmlerinde rol almıştı. Zaten popüler sanatçıların reklamlarda oynaması dünyanın her yerinde çok doğaldır.
YASAKLANMASI İMKANSIZ! Arabesk sanatçılar da reklamlarda kullanıldığı zaman, yapılan iş hedefine ulaşıyorsa, o zaman alan da satan da memnun demektir. Reklamlar, toplumun geniş kesimlerinin kültürel aynasıdır. Reklam, hedef kitlenin ruhi şekillendirilmesine göre hareket eder. Buna Batı'da "reel politika" deniliyor. Bu da bunu gerektiyor. O yüzden 'Vay arabesk reklamlarda kullanılıyor, olmaz' denmez. 'Arabesk yasaklansın' diye bir şey yoktur. Eğer arabesk kültürün yayılmasından rahatsız olunuyorsa, o zaman kültürel bir asimilasyona uygun ürünler üretelim. Daha hoş bir müzikal koyalım ortaya. Örneğin; 'Keşanlı Ali Destanı' gibi bir müzikal çıkaramadık. Kenan Doğulu bile arabesk şarkılar söylüyor. Siz kentli Türk'ün taşıyıcılarını üretmiyorsanız, 'Arabesk duygusu nasıl yayılıyor?' diye şaşırmayın.
HATA FİRMALARDA... Arabesk kültürün reklamlardaki kullanımının artmasındaki en büyük etki AGB ölçümleridir. Bu ölçümlerde yansıtılan kişilerin satın alma gücü düşüktür. Bu insanlar; açık et, peynir, markasız süt, merdiven altı pirinç alır. Bu insanlara göre reyting ölçümü yaparsanız, yanlışın içine düşersiniz. Hata, bu ölçümlere inanan reklam veren firmadadır. Ekonomik hayatın içinde gerçekten rol alan kesimlerin izlediği filmler ölçülmelidir. Arabesk figürlerin reklamda kullanılmasının sokağa atılan para olduğunu düşünüyorum. Coca Cola reklamında Müslüm Gürses'in para için kendisini kullandırdığı fikrine ise katılmıyorum. Bu iddialar Müslüm Gürses'in hayranlarını tanımayan entel kesim tarafından ortaya atılmıştır. Çünkü Müslüm Baba hayranları, bu reklam için 'Helal olsun, Baba'mız para kazandı' yorumunu yapar."