Reklam dünyası, arabesk kültürü tanıdı. Son yıllarda Müslüm Gürses, Seda Sayan, Orhan Gencebay gibi isimler reklam yıldızı oldu! Özellikle Müslüm Baba'nın rol aldığı reklam filmleri, yankı uyandırdı. Arabesk kültürün nasıl bu kadar yükselişe geçtiğini işin uzmanlarına sorduk.
Son zamanlarda arabesk kültür, hızla yayılmaya başladı. Eskiden özellikle "entel" kesimin burun kıvırdığı arabesk, artık hayatımızın her alanında karşımıza çıkmaya başladı. Arabeskin bu hızlı yükselişinin ilk göstergeleri müzikteydi... En ünlü pop şarkıcılarından sanat müziği yorumcularına kadar herkes, repertuarlarına arabesk şarkıları ekledi. Öyle ki, Kenan Doğulu bile Eurovision şarkı yarışmasında seslendirdiği "Shake It Up Shekerim" adlı yarı İngilizce yarı Türkçe şarkıda arabesk ezgilere yer verdi. Ardından "arabesk rüzgarı" daha çok sosyetenin gittiği gece kulüplerinde esmeye başladı. Sadece klasik ve jaz müzik dinlediklerini dile getiren sosyetik isimler, bu mekanlarda İbrahim Tatlıses'ten Orhan Gencebay'a kadar birçok arabesk tarzı benimseyen şarkıcıların parçalarıyla coşmaya başladı. Bunun en iyi kanıtı da ünlü işletmeci Celal Çapa'nın yaptığı yorumdu. Çapa, "İşlettiğim mekanların bu kadar gözde ve popüler olmasının en büyük nedeni; mekanlarımda arabesk müziklerin çalınması" diye konuştu.
HALI SEKTÖRÜNDE ÇOK Sosyetiklerin bile arabesk kültüre olan bu ilgisini fark eden firmalar da hemen kolları sıvadı... Birbirinden ünlü firmalar, reklam filmlerinde arabeskçileri oynatmaya başladı. Yıllar önce Zeki Müren ve Ajda Pekkan'ın rol aldığı reklam filmlerinin son zamanlarda asıl kahramanları arabeskçiler oldu. Önce İbrahim Tatlıses çektiği reklam filmiyle çıktı karşımıza. BMC firmasının reklamlarında boy gösteren İbo, "Bence Beme- ce" sözüyle uzun süre dillerden düşmedi. İbo'- nun bu kadar yankı uyandırması diğer firmaları da harekete geçirdi ve Tatlıses, Merinos Halı'larının reklam yıldızı oldu. Sonra, İzzet Yıldızhan da bir halı firması için geçti objektif karşısına... Böylece halıcılık sektörüyle arabesk kültürü arasında güçlü bir bağ oluştu. Seda Sayan, Sibel Can ve Metin Şentürk ise terlik firmalarının reklamlarında boy göstermeyi tercih etti. Arabeskçiler arasında terlik ve halı reklamlarında boy gösterme alışkanlığını kıran isim ise Orhan Gencebay'dı. Gencebay, İdeal Kart'ın reklamlarında rol alarak dikkatleri üzerine çekti. Yıllar önce İbrahim Tatlıses, Orhan Gencebay, Sibel Can, İzzet Yıldızhan, Seda Sayan ve Metin Şentürk'le başlayan furyaya katılan son isim Müslüm Gürses oldu. Müslüm Baba, ilk kez ünlü içecek firması Coca Cola'nın reklamlarında boy gösterdi. Kırmızı ve beyaz kıyafeti içinde, elinde kola şişesiyle karşımıza çıkan Müslüm Gürses, asıl dikkati reklamda sarf ettiği 'bırrrr' sözüyle çekti. Hatta bu sözün Müslüm Baba'yla dalga geçmek amacıyla reklamda kullanıldığı yorumları da yapıldı.
İTİRAZ YERİNE İHTİYAÇ! Ancak Müslüm Baba'nın hayranları, bu reklamı pek de beğenmedi! Biz "Hasret Rüzgarları" na "Mesele"ye ve "Adını Sen Koy"a alışığız diyen Müslümcüler, Coca Cola firmasını protesto etti, hatta şirket ürünlerden almayacaklarını bile dile getirdi. Ancak bu tepkiler Müslüm Baba'nın gördüğü ilgiyi engelleyemedi ve bu reklam çok konuşuldu. Bunun üzerine Akbank firması da reklamında "Baba" figürünü kullandı. Firma, reklam filminde Müslüm Gürses'in en sevilen şarkılarından biri olan "İtirazım Var" şarkısını "İhtiyacım Var" olarak değiştirdi. Ancak bu reklam da "isyancı" olarak bilinen Müslüm fanatiklerini kızdırdı. Bu şarkıda kendilerini bulan Müslümcüler, tıpkı Coca Cola'da olduğu gibi Akbank reklamına da tepki gösterdi. "Bizim itirazımız var, ihtiyacımız yok" diyen Müslüm hayranları, yine de Baba'larını reklamlarda görmekten ötürü çok mutlu olduklarını dile getirdi.