Türk halkı 150 milyon YTL'yi tencerede kaynattı. Sofraların vazgeçilmezi çorbada alışkanlıklar değişti. Çalışan kadınların patlattığı hazır çorba satışları, yüzde 22'ye çıktı.
DEV BİR PAZAR HALİNE GELDİ Türk sofralarının temel unsurlarından biri kuşkusuz çorba. Son dönemde ağırlıklı olarak çalışan kadınların tercih ettiği hazır çorba pazarı, 150 milyon YTL'lik bir hacme ulaştı.
RAMAZAN'DA 2'YE KATLANDI 3 yıl önce her 100 çorbanın 84'ü ev yapımı iken bugün bu rakam 78'e geriledi. Her gün 2 milyon 650 bin kase hazır çorba tüketen Türk halkı, Ramazan'ın gelişiyle birlikte 2 kat daha fazla çorba içiyor.
***
Hazır çorbalar her eve girdi pazar 150 milyon YTL oldu
Ramazan ayı ile birlikte tüketimi artan hazır çorbada pazar büyüklüğü 150 milyon YTL'ye ulaştı. Yemeği çabuk hazırlama ihtiyacı arttıkça, tüketilen her 5 çorbadan 1'i hazıra döndü.
Türkiye'de Ramazan ile birlikte tüketimi katlanan hazır çorbada pazar da büyüyor. Knorr Ürün Müdürü Burçak Dolanay, her zevke uygun üretilen hazır çorbaların, son yıllarda Türk halkı tarafından daha sık tüketilmeye başlandığını söyledi. Dolanay, yemeği çabuk hazırlama ihtiyacı arttıkça, hazır çorbanın da sofralardaki yerini sağlamlaştırdığını ifade ederek, "Çalışan kadınların, tek başına yaşayanların ve öğrenci evlerinin tercihi olan hazır çorbaların yarattığı pazarın toplam değeri 150 milyon YTL'ye ulaştı" dedi.
'YILLIK % 25 BÜYÜYOR' 2004'te içilen her 100 çorbanın 83'ünün ev yapımı olduğuna dikkat çeken Dolanay, "Günümüzde bu oran yüzde 78'e gerilerken, hazır çorbanın payı yüzde 17'den 22'ye yükseldi. Çorba pazarı değer bazında yıllık yüzde 25 büyüme kaydediyor. Tüketilen her 5 çorbadan 1'i hazır çorba" diye konuştu. Dolanay, bir araştırmaya göre, her eve 3 günde bir çorba girdiğinin, tüketimin yazın yüzde 31'e düştüğünün, kışın yüzde 53'e yükseldiğinin ve Ramazan'da hazır çorba tüketiminin 2 kat arttığının ortaya çıktığını kaydetti.