Çocuğun büyük zamanı okulda geçiyor. Okul dışı zamanlarını oyun, TV, dinlenme ve ders çalışma bölümleri olarak ayırmanızda fayda var. Bunu sistematiğe oturtmalısınız
***
Çocuğun zamanını programlayın
Çocuğun büyük zamanı okulda geçiyor. Okul dışı zamanlarını oyun, TV, dinlenme ve ders çalışma bölümleri olarak ayırmanızda fayda var. Bunu sistematiğe oturtmalısınız.
Çocukları okula teslim ettikten sonra "Eti senin kemiği benim" mantığından kurtulmamız gerektiğini artık bilmemiz lazım. Çünkü çocuk okulda öğrendiğini pekiştirmek için evde ailesiyle birlikte zaman geçirmeye ihtiyaç duyuyor. Okulda belli bir disiplin içinde zamanı programlanan çocuğun eve geldikten sonra başıboş bırakılmaması gerekiyor.
SEVDİĞİ ŞEYLERİ YAPSIN Bunun için çocuğun okuldan geldikten sonra dinlenme, oyun, TV, ya da başka faaliyetler için zamanının iyi bir şekilde disipline edilmesi gerekiyor. Bu sistematiği bir kez oturtursanız ömür boyu çocuğunuza iyi bir alışkanlık kazandırmış olacaksınız. Çocuğunuz okuldan gelir gelmez hemen "Derslerine çalış' komutuyla karşılaşmaktan hoşlanmayacaktır. O yüzden bu dönemi dinlenerek ya da sevdiği şeylerle oyalanarak geçirmesine izin vermek gerekiyor.
ÖZGÜVEN ÇOK ÖNEMLİ Dinlendiğine emin olduğunuz bir anda da ödevlerini yine bir oyun mantığı içinde sevdirerek yaptırmakta fayda var. Ders çalışmanın en verimli olduğu saatleri tespit etmek size kalıyor. Çünkü bu durum genelde çocuktan çocuğa değişiyor. Onun konsantrasyonunun en yüksek olduğu zamanları tespit ederek bu dönemde ödevlerini yapmasını sağlayabilirsiniz. Yaptığınız programın dışına küçük istisnalar dışında çıkmamaya özen göstermelisiniz. Çünkü sürekli değişen program çocuğun düzenini de altüst edecektir. Ders çalışma metodunu da en doğru biçimde seçmek lazım. Bu iş ders çalışılacak ortamdan başlamalıdır. Onun en rahat olacağı yeri seçmeli ve orada ders çalışmasını sağlamalısınız. Bu ortam yeterli ışık ve ısıya sahip olmalı gürültüden uzak durmalıdır. Derslerde başarılı olması biraz da çocuğun özgüveniyle ilgili. Ona sürekli bu noktada destek olmanız gerekiyor. Onun başarısızlıklarını 'suçmuş' gibi göstermek çocuğun öğrenmesine zarar verebilir. Hatta bu durum çocuğun yalana başvurması gibi tehlikeli sonuçlar da doğurabilir. Onun her zaman doğruları söylemesi için yeterli ortam olmalıdır. Doğruyu söylediğinde zarar göreceğini hissederse yalana başvuracaktır.