Bankalar Birliği, banka müşterilerinin şikayetleri için Hakem Heyeti kurdu. Heyet, 1 Eylül'den itibaren çalışmaya başlıyor.
Türkiye Bankalar Birliği (TBB), üye bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki sorunlarda uzlaştırıcı niteliğe sahip olacak 'Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti' uygulamasını 1 Eylül'de başlatıyor. Hakem Heyeti, banka ve kredi kartları, tüketici kredileri ve diğer bankacılık ürünleri alanlarında banka müşterilerine hizmet verecek. Uygulamaya göre, bankaların bireysel müşterilerinin, şikayetleri ile ilgili olarak, Hakem Heyeti'ne başvurmadan önce bankalarına başvurmaları gerekecek.
30 GÜN İÇİNDE YANIT Bankaya başvurmadan TBB'ye yapılan başvurular bankaya gönderilecek. Müşteri, bankasından alacağı yanıta göre, dilerse Hakem Heyeti'ne iletilmek üzere TBB'ye ikinci kez başvurabilecek. Bankaya yazılı veya elektronik posta ile başvuru yapılabilecek. Hakem Heyeti'ne başvurmak için ise 'şikayet başvuru formu' kullanılacak. Bankanın yanıt verme süresi, 30 gün olarak belirlendi. Hakem Heyeti hizmetleri ücretsiz olacak.