Tüketicilerin yeni gözdesi olan outlet mağazalar, ucuzluk yarışına girdi. Neyi ne kadara alabileceğini öğrenmek isteyenler için outlet rehberi hazırladık
***
Hesabını bilen 'outlet'e kosuyor
Ucuzluğu 4 mevsime yayan, sayıları hızla artan outlet mağazalar, yüzde 80'e varan indirimleri, taksit avantajları ve özel kampanyalarıyla tüketicilerin gözdesi oldu. Son dönemde ilgi o kadar arttı ki, başlangıçta ihracat fazlası, seri sonu ve depo ürünlerinin satıldığı outlet mağazalarında büyük bir dönüşüm yaşandı. Markalar, outlet mağazalara özel hesaplı ürünler üretmenin yanı sıra yeni sezon ürünlerini de buralarda satışa sunmaya başladı. Çünkü bilinçli tüketim arttıkça markaların bu mağazalardan elde ettikleri cirolar yükseliyor.
BÖYLESİ GÖRÜLMEDİ Sınırsız ürün seçeneğinin bulunduğu outlet mağazalarda 100 YTL'lik ayakkabıyı 20 YTL'ye, 550 YTL'lik ceketi 100 YTL'ye, 30 YTL'lik tişörtü 2.99 YTL'ye, 50 YTL'lik kot pantolonu ise 15 YTL'ye bulmak artık mümkün hale geldi.
EN HESAPLI ALIŞVERİŞ 1980'lerin başında ABD'de hayata geçen outlet mağaza akımı, Türkiye'de ilk kez 1997 yılında İzmit Outlet Center'ın açılmasıyla başladı. Outlet alışveriş merkezlerinin sayısı bugün 14'e kadar ulaştı. İstanbul'da büyük markaların outlet mağazaları, İstanbul Olivium Outlet Center, Güneşli, Yenibosna, Merter, Kağıthane gibi bölgelerde yoğunlaşmış durumda. Tabelasında depo, outlet ya da seri sonu yazan mağazaları 1 gün içinde gezmek mümkün değil. Bu nedenle en hesaplı alışverişi arayanlar için nerede, neyi, hangi fiyata bulabileceklerini gösteren bir rehber hazırladık.