Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 05 Ağustos 2007  
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
Yerli sanayinin Don Kişot'uyuz
Abdurrahman Cansu Kimdir?
Çin büyük tehlike

Dünya Derbi'si



Dünya devi 2 markaya meydan okuyan Derbi'nin genç patronu Abdurrahman Cansu'nun hedefi, yılda 150 milyon dolar ciro yapmak...

***

Yerli sanayinin Don Kişot'uyuz

Yılda 750 milyon adet Derby tıraş bıçağı üreten ve 48 ülkeye satan Azmüsebat'ın genç patronu Abdurrahman Cansu, teknolojileri ve yatırımlarıyla dünyadaki iki önemli markaya meydan okuyor.

Türk sanayisinin patronaj yapısı özellikle aile şirketlerindeki üçüncü kuşaklar sayesinde değişiyor. Öngörüleri daha kuvvetli olan, dünyadaki ekonomik ve siyasi gelişmeleri yakından takip eden, daha fazla okuyan ve çalışan yeni nesil genç patronlar, risk alma konusunda da babalarından daha cesurlar. Öğrenimlerini ABD veya Avrupa'da yapıyorlar, en az iki yabancı dil biliyorlar, küresel ekonomiden korkmuyorlar, üretime, satışa, ihracata ve Ar-Ge'ye önem veriyorlar. Ama milli ruhtan asla vazgeçmiyorlar. Bu sayede hem işlerini büyütüyor hem de rekabet sahalarını genişletiyorlar. Bu isimlerden biri de tıraş bıçağında dünyaya meydan okuyan Abdurrahman Cansu. 80 yıl önce Konya'da doğan Azmüsebat şirketinin üç genç patronundan biri olan Abdurrahman Cansu, şirketlerini kardeşleriyle birlikte küresel ekonomi kurallarına göre işlettiklerini söylüyor.

HASSAS BİR SANAYİ
"Biz başarıyı iş merkezlerinde değil, Tahtakale'de yakaladık. Derby ismini dünyaya duyurduk. Tahtakale, Cenevizliler ve Venedikliler'den gelen bir heyecanı barındırır. Türk ticaretine ve sanayisine hâlâ Tahtakale enerji verir" diyen Cansu, buradan dünya devleri Gillette ve Wilkinson'a meydan okuyor. ABD'de eğitimini tamamladıktan sonra ülkeye dönen ve dümenin başına geçen 35 yaşındaki genç patron, "Tıraş bıçağı çok hassas bir sanayidir. Kaliteli çelik, ihtisas, teknoloji, sert rekabet ve hayatiyet gerektirir" diyor ve ekliyor: "Azim ve sebaat bizim şirketimizin ismidir."

75 MİLYON DOLAR CİRO
Yılda 750 milyon adet Derby markalı tıraş bıçağı ürettiklerini ve 48 ülkeye sattıklarını belirten Cansu, rekabet konusunda da oldukça iddialı: "İki teknoloji devini devirmek üzereyiz. 40 milyon dolarlık yatırımın karşılığında yılda 75 milyon dolar ciro yapıyoruz. 3 yıl sonra yılda 150 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Yerli sanayinin Don Kişot'u biziz."

TOKAİ DE ONLARIN
Tıraş bıçağı dışında Tokai çakmaklarıyla da tanınan firmanın yetkilileri en çok milli sanayi refleksinin korunmasını istiyor. "Tıraş bıçağında taklit olmaz, insan yüzü önemlidir. Ucuzluk rekabeti zordur. İnsan sahteyi denemez, güvenmediği bıçağı kullanmaz. Bu yüzden Ar-Ge'ye çok önem veriyoruz" diyen Cansu, "Küresel ekonominin iki dev firması ile bizim Ar-Ge'miz yarışıyor" diyerek de araştırma ve geliştirme konusunda ne kadar önde olduklarını anlatıyor. Cansu ayrıca şunları söylüyor: "Dünyada önde gelen beş tıraş bıçağı teknolojisinden birisi bizimki. Bu başarıyı 10 yılda yakaladık. Kendi tıraş bıçağımızı üreterek de kimseye bağımlı olmadığımızı gösteriyoruz." Şirketlerinin bir aile şirketi olduğunu ve amcaları Bekir Cansu ile Genel Müdür Cihat Borçbakan sayesinde özellikle bu noktaya geldiklerini vurgulayan Cansu, "Kalitemiz dünyaca tanınıyor. Çünkü bu sektörde hata, deneme olmamalı. Ciddi teknolojik yapıya sahip olmamız bizim gurur kaynağımız" diye konuşuyor.

ALTIN KULELERİMİZ YOK
Kaliteyi ucuza sattıklarını da belirtmeden geçemeyen genç işadamı, "Türkiye'de piyasa lideriyiz. Derby'den sonra erkeklerin tıraş masrafı kalmadı" diyor. Tahtakale konusunda ilginç yorumlar da yapan Cansu, bakın Türkiye'nin kalbinin attığı yerden nasıl bahsediyor: "Tahtakale baba yadigârı. İşimizi altın kulelerden yönetmiyoruz. Burası Türkiye, doğu kültürüne sahip bir bölge olduğumuz için insanlara 'Aslanım, kaplanım' demezseniz, kendilerini muhatap almazsanız, dinlemezseniz zararlı çıkarsınız. Bu yüzden Tahtakale'de ticaretin tam kalbindeyiz. Teknolojide üstünüz, mütevazı olmamıza gerek yok. Bu yüzden firmalarımızda ve reklamlarımızda Türk bayrağını gururla taşıyoruz."


Bülent Erandaç

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
İthal tüketim çılgınıydık...Borsada büyük hisseler...
'Güzellik bir bütündür'...Kara para aklayan kişinin...
Converse Türk motifli...ODTÜ Teknokent 10 kat büyüdü
Ayakkabı ve kozmetik...Bankacılığın kârı 6.3 milyar YTL
TARİŞ, Ayma ile dünyayı...TOBB: Hükümet vergi...
TCDD'nin Hatay arazisi...Meyve-sebze ihracatı % 30 arttı
Sony, 350 bin makineyi topluyorBilim adamları İzmir'e akacak
Rubenis 50 bin vantilatör sattıAvea'dan Turkcell...
Konya Şeker çikolata pazarındaLüks konutlar için yeni poliçe
SAKLAMBAÇ
Huzur Huzur yuvaları
Emel Sayın, Şener Şen ve Şevket Altuğ, Bodrum'un kalabalığına inat...
Halkın istediğini
Sevmek gerek
Her şey çok daha ucuz
Gözünüzü açmayın!
İdrar kaçırma kader değil
Tatil saçları yoruyor
AKTÜEL
Canavar Canavar üvey anne
İngiltere'de insanlığın yüz karası bir kadın, sevgilisinin 17 aylık...
Alkol karşıtı otomobil
Bağdat'a robot asker
Türk-Rum aşkı evlilikle...
'En güzeli benim'
Irak'ta El Kaide avı
Cinsel tatminsizlik 'işkolik'...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL 28°C 22°C 
ANKARA Parçalı Bulutlu 36°C 19°C 
İZMİR Parçalı Bulutlu 31°C 22°C 
ANTALYA Parçalı Bulutlu 34°C 26°C 
ADANA Az Bulutlu 36°C 26°C 
EKONOMİ
IMKB E: 50.716,440 D:% -1,32
DOLAR S: 1,269 D:% -1,21
EURO S: 1,741 D:% -0,71
MAGAZİN
SPOR
GÜNE BAKIŞ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu