Hedef kitlesi kadın ve çocuklar olan dondurmaya erkekler de ilgi göstermeye başlayınca satışlar patladı, firmaların yüzü güldü.
***
Erkekler de yedi, pazar 1 milyar dolara yükseldi
Aşırı sıcak havalar dondurma satışlarını patlattı. Serinlemek için erkeklerin de dondurma yemesiyle, geçen yıl 850 milyon dolar olan pazar büyüklüğü 1 milyar dolara dayandı.
Dondurma sektörü en güzel yazını yaşıyor. Aşırı sıcakların etkisiyle hareketlenen pazar, firmaların pazarlama faaliyetleriyle en yüksek noktaya ulaştı. 2006'da yüzde 30 büyüyerek 850 milyon dolar olan Türkiye dondurma pazarının, bu yıl 1 milyar doları aşacağı tahmin ediliyor. Dondurma tüketiminin yüzde 60'ı 20 yaşın altındaki grup tarafından tüketilirken, satılan dondurmanın yüzde 52'si erkekler tarafından yeniyor. Türkler en çok sade çikolata ve karadutlu dondurma seviyor. Türkiye dondurma pazarının yüzde 75'ini endüstriyel dondurmalar oluşturuyor. Bu oranın önümüzdeki dönemde yüzde 80'e ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye'de kişi başı yıllık tüketim 1.6 litre iken, ABD'de 25, Avrupa'da ortalama 7 litre. Yıllık toplam dondurma satışının yüzde 91'i nisan-eylül ayları arasında yapılıyor.
HEDEF AŞILDI Algida Pazarlama Direktörü Şükrü Dinçer, 2007 satış hedefinin yüzde 50'sini haziran ayı itibarıyla gerçekleştirdiklerine dikkat çekti. Dinçer, şöyle konuştu: "İklim ve hava sıcaklıklarındaki artışların tek başına dondurma tüketimini artırdığını söyleyemeyiz. Algida olarak dondurma pazarına yaptığımız yatırımlarla da hedeflediğimiz büyümeyi gerçekleştiriyoruz. Hava sıcaklıklarındaki kısa süreli değişimin tüketim alışkanlıklarını değiştirdiğini gözlemlemiyoruz. Turizmdeki canlılık da dondurma tüketimi için önemli bir faktör." Algida Türkiye'nin Unilever'in dünyadaki en büyük 5'inci, Avrupa'da ise 4'üncü büyük dondurma operasyonu haline geldiğini anlatan Dinçer, ciro bazında İspanya ve Fransa'yı geçtiklerini vurguladı. Dinçer, bu yıl Çorlu'daki fabrikayı büyütmek için 20 milyon euroluk yatırım yapacaklarını açıkladı.
ÜRETİM ARTTI Özsüt Genel Müdürü İbrahim Urlulu, yaz aylarıyla birlikte dondurmada büyük bir talep patlaması olduğunu belirterek, "4 milyon dolarlık yatırımla üretimi 2 katına çıkardık. Günde 9 bin kilo dondurma üretiyoruz. Yıl sonu hedefimiz 700 ton" dedi. Urlulu, ürünleri arasında bu yıl özellikle 'Özsüt Cheesecake'in tercih edildiğini söyledi.
BEKLENTİ % 100 ARTIŞ Ülker Golf Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, bu yıl dondurma satışlarında büyük artış olduğunu belirterek, "Bu artışın havaların ısınmasıyla ilgili olan kısmının yüzde 20 civarında olduğunu düşünüyoruz. Pek çok aktivite ve yeni ürünlerimizle satışlarımızda sıcak havanın getirdiği oranın çok üstünde bir artış gösterdik" diye konuştu. Apaydın, yıl sonunda satışların geçen yıla göre yüzde 100 artacağını tahmin ettiklerini söyledi.