Rekabet Kurumu'ndan, süpermarket ve restoranlarda tek marka içecekle karşılaşmak istemeyen tüketiciye iyi haber. 'Bizde sadece bu marka var' denilen dönem sona eriyor.
Rekabet Kurumu, içki, cips ve kola pazarında rekabet ayarı için kolları sıvadı. Yeni sistemle birlikte, süpermarketler anlaşmaları doğrultusunda ya da kendi istedikleri yönde tercih kullanamayacak, raflarına tek markayı koyamayacak. Restoranlar, müşteriye, "Bende bu var. Sadece bunu satıyorum, diğer marka yok" diyemeyecek. Bayilik anlaşmalarında muafiyet getiren yeni sistem 1 Temmuz tarihi itibarıyla yürürlüğe girdi. UYMAYANA İNCELEME Sistemle pazar payı yüzde 40'ın üzerinde olan kola, cips, rakı, bira üreten firmalar, bayilere "Benim malımı satacaksın" diyemeyecek. Yüzde 40'lık pazar payı eşiğini aşan firmalar için bir yıllık geçiş sürecinde bireysel muafiyet başvurusunda bulunabilecek. Bu uygulama ile Türkiye'deki şirketlerin yüzde 10'unun bayilerdeki ayrıcalığı sona erecek. Sisteme uymayan şirketler hakkında ön araştırma, soruşturma ya da para cezası uygulamasına gidilebilecek. Geçiş süresi 31 Haziran 2008'de sona erecek.