Doğalgazınızı taktırırken tesisatçınıza dikkat edin Geçtiğimiz hafta, Halkalı'da onlarca vatandaşımızın nasıl dolandırıldığını anlatmıştık. İGDAŞ'tan uyarı geldi: Tesisatınızı yaptırırken sertifika sorun
Daha önce, İstanbul Halkalı'da yaşanan bir olayı aktarmıştık. Hasan Pamuk isimli okurumuzun anlattığına göre, ismi bizde saklı bir firma, İkitelli'de onlarca dairenin doğalgaz tesisatını yapacağını söyleyip senet toplamıştı. Aradan 1 yıl geçmesine rağmen firma işi yapmayınca vatandaşlar dolandırıldıklarını anlamış, ama firmanın adresinden taşındığını görmüşlerdi. Bu yazımızdan sonra, İGDAŞ'tan bir açıklama geldi. Verilen bilgiler, hepimizin kulağına küpe olacak cinsten. Özellikle evlerine yeni doğalgaz tesisatı yaptıracak veya yeniletecek olan vatandaşlar için çok önemli bilgiler var.
BUUYARILARIMUTLAKAOKUYUN İşte İGDAŞ'ın uyarıları: "Abone ile tesisatçı firmalar arasındaki mali ilişkiye İGDAŞ müdahil değildir, böyle bir yetkisi de yoktur. Abone, serbest piyasa koşullarında istediği firma ile anlaşıp tesisatını yaptırabilir. Fakat İGDAŞ'ın hizmet alanında doğalgaz tesisatçısı olarak iş yapacak firmaların, İGDAŞ'tan sertifika alma zorunlulukları vardır. Abonelerimizin öncelikle doğalgaz iç tesisatlarını yaptıracakları firmaların İGDAŞ'tan sertifikalı olup olmadığını bilmeleri gerekmektedir. Bu sertifikalar, İGDAŞ'ın lisans sınırları içindeki şahıs veya tüzel kişilere EPDK adına verilmektedir. Sertifika almış firmalar yılda en az 2 kere denetlenmektedir. Sertifikasız firmaların faaliyette bulunmaları kesinlikle yasak olup, tespit edilmeleri halinde kanunlar doğrultusunda gerekli işlem yapılmakta ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'na (EPDK) bildirilmektedir. Sertifikasız bir firmanın proje onayı ve gaz açma işlemi, tarafımızca kesinlikle yapılmamaktadır. Bunun yanında abonelerimizin, firma ile anlaşırken yaptıracakları işi detaylandırarak sözleşme yapmalarını da ayrıca önemle belirtmek isteriz. Öte yandan, abonenin, işlerin bitirilmemesi veya gazının açtırılmaması noktasında yazılı şikayet dilekçesinin bulunması halinde (eğer İGDAŞ'tan onaylı firma ise), muhatap firmadan konu hakkında yazılı olarak bilgi talep edilmektedir. Firmanın müşteriyi kasıtlı mağdur ettiğinin tespiti halinde EPDK'nın belirlediği hükümler doğrultusunda işlem yapıldıktan sonra tüm bilgi ve belgeler EPDK'ya sevk edilerek gelen karar doğrultusunda firma hakkında işlem yapılmaktadır."
Şikayetçi olun Doğalgaz işlemlerinizi yaptırırken gerek sertifikalı gerek sertifikasız tesisatçılarla ilgili bir sorun yaşadığınızda, mağduriyetinizi öncelikle İGDAŞ'ın İç Tesisat Müdürlüğü'ne veya en yakın Beyaz Masa'ya dilekçe ile bildirmeniz gerekiyor. Sorununuz hemen çözülüyor.
Firmayı araştırın Tesisatınızı yaptıracağınız firmayı İGDAŞ Proje Onay Ve Tesisat Kontrol Şeflikleri'nden, Sertifikalandırma ve Standart Kontrol Şefliği'nden öğrenebilirsiniz. Ayrıca bu bilgileri, İGDAŞ'ın 0 (212) 626 46 46 ve Çağrı Merkezi 444 36 36 No.'lu telefonlardan alabilirsiniz.