ANAP: Sessiz çoğunluk
ANAP'ın seçim kampanyasında hedef kitle kararsızlardır. Gençler, kadınlar, diğer partilere oy verip hüsrana uğramış seçmenler... ANAP kampanyasında bu seçmenlere "Sessiz Çoğunluk" adı verilir. ANAP'ın kampanyasının temel dayanak noktası, ANAP'ın Türkiye'nin sahip olduğu potansiyeli verimli biçimde harekete geçirerek halkın iş, aş, eğitim, sağlık gibi temel sorunlarına kalıcı çözümler getirme hedefidir. ANAP, tüm bu sorunlara getireceği çözümleri 2 tam sayfa halinde yayımlanan Türkiye Sözleşmesi'yle açıklar. ANAP'ın "Türkiye Sözleşmesi" 8 maddeden oluşur. Bunlar iş, hayat pahalılığı, eğitim, sağlık, konut, tarım, yerel yönetimler ve devletin yeniden yapılanmasıdır. ANAP adına Mesut Yılmaz sözleşmeyi imzalayarak vatandaşa şöyle seslenir: "Doğru söz yemin istemez. Ben imzamı attım. Sen de imzanı at, sözünü yerine getir, oyunu ANAP'a ver. " ANAP kampanyasının; görsel tutarlılık, tasarım, mesaj bütünlüğü açılarından 1999 seçimlerinin en iyi kampanyası olduğu söylenebilir. Bununla birlikte, 'Sessiz Çoğunluk' konsepti, sessiz çoğunluk nezdinde rağbet bulmamıştır.
|