SHP'nin 1994 seçimlerinde yürüttüğü kampanyalar işe yaramadı.
SHP kampanyası Ajans Ultra tarafından yürütülür. 1989 yerel seçimleriyle belediyelerde iktidara gelen SHP, pek bir varlık gösteremez. İSKİ skandalıyla da tüm itibarını kaybeder. Ajans, reklamlarla SHP'nin itibarını yeniden kazanması için çalışmalar yapar. "Bu ilanı saklayın. 'SHP'li belediyeler ne yaptı?' diyenlere gösterirsiniz" başlıklı çift sayfalık ilan, SHP'li belediye başkanlarından çok Murat Karayalçın'ın Belediye Başkanlığı döneminde Ankara'da yaptıklarının özeti gibi algılanabilir. "Işığa az kaldı yarım bırakmayın" başlıklı orta yaşlı bir çiftin fotoğrafının kullanıldığı ilanda ise "Demokratiklik, laiklik ve üretkenlik SHP'de birleşecek. SHP size yaşama sevinci verecek kentler kurmak için çalıştı. Yarım bırakmayacaksınız, kazanmak için SHP'yi seçeceksiniz kazanacaksınız. Evet oyum SHP'ye" denilmektedir. SHP'deki dramatik kan kaybı, aslında partinin kendisinden kaynaklanmaktadır: İSKİ skandalı... 37 kişinin diri diri yakıldığı Sivas olaylarında sergilenen duyarsız tutum... Tüm bu derin izler, seçim döneminde sürdürülen kampanyalarla silinip atılamayacak kadar derindir.