* Eczacıbaşı Grubu bu inovasyon sürecinin neresinde? Yapı malzemelerinde özellikle banyo ürünlerinde küresel bir oyuncu olmayı hedefledik. Ve bu bizi ister istemez kendi sistemimizi yeniliğe açık, yeniliği geliştiren, yenilikle köşeleri kapan bir kurum olmaya zorluyor. Ve onun için de organize olmak durumundayız ve bunu da yapıyoruz. Ne kadar dışarı açılırsanız, ne kadar dış pazarlarda iddialı olmayı düşünürseniz, o kadar da yeniliğe açık, yeniliği yaratan konumda olmak zorundasınız. Bu, her endüstri için geçerli olması gereken bir konu.
* İnovasyonun Türkiye'de daha çok yol alması için hangi adımların atılması gerekiyor? Birtakım altyapı destek unsurlarının çok zorunlu olduğunu görüyorum. Birincisi, doğru düzgün bir vergi ve teşvik sistemi gerekiyor. Devlet desteği ne dereceye kadar önemli? Yalnız bırakılmadığımızı hissetmememiz lazım. Sizin dışarıda ürününüzü pazarlamanız için devletin birtakım olanakları sağlaması lazım. Aynı şekilde üniversitelerin de katkısının olması lazım. Üniversitenin özel kurumlara güvenmesi lazım.