THY'nin yeni reklam ajansı siz oldunuz, hayırlı olsun... 2005 yılında ajans seçim yarışmasına girmiş ama kazanamamıştık. Yeni dönemde tekrar heyecanlandık. Bu kez bize kısmet oldu. Kısa dönemli 'ajans-reklamveren' ilişkisini tasvip etmiyoruz. İşbirlikleri uzun olmalı.
THY için nasıl bir çalışma yapmayı planlıyorsunuz? 103 noktaya uçan bir havayolu şirketi, dünyada ilk 10'da olmak istiyor. Global bir network olma stratejisi var. Filosunu büyütüyor. Teknik bakımda iddialı; uluslararası kurumlara hizmet veriyor. THY, Avrupa'nın en hızlı büyüyen havayolu şirketi.
Ama son dönemde ortaya çıkan yurt içindeki olumsuz imajına karşın neler yapılıyor? Geçen ay müşteri memnuniyeti için gizli müşteri uygulaması başlattı. Büyük yapısını, araştırmalarla kontrol altında tutuyor. Personel kalitesiyle ilgili çalışma da başlattı. Hostes ve stewart'ların yabancı dil bilgisinin artırılması gibi. Hiç birşey 1 günde değişmez. Vizyonunda global olmak varsa, tüm aksaklıklar düzeltilmeli. Tabii yeni kampanyanın da algıda değişikliğe ciddi katkısı olacak.
Kurumsal renk ve logoda herhangi bir değişiklik var mı? Yeni iletişim kampanyasını nisan ayının sonunda göreceğiz. Cemil İpekçi ile olan kontrat yenilenmedi. Kurumsal kimliğinde kısa vadede değişiklik olmayacak. Ajans olarak bu tip değişikliklerin çok sık yapılmaması gerektiğine inanıyoruz. Çünkü 1-2 yıl arayla kimlik değişimi, tüketicide negatif algı yaratır.