* Gelelim Türkiye'deki tıraş bıçağı pazarına. Pazar büyüklüğü nedir? Türkiye'de yılda yaklaşık 300 milyon adet tıraş bıçağı satılıyor. Bu da yaklaşık 100 milyon dolarlık bir pazar anlamına geliyor. Tıraş bıçağı pazarının yüzde 10'unu sistem ürünleri dediğimiz ürünler oluşturuyor. Türkiye'deki pazarın ağırlığını yani yaklaşık yüzde 80'ini ise kullan- at türü ürünler oluşturur. Bunlar içinde de en fazla pay, tek bıçaklı ürünlere aittir. Pazarın geri kalanını ise çift taraflı dediğimiz ve pazarda jilet olarak tabir edilen ürünler oluşturur. Çift taraflı ürünleri daha çok berberler kullanıyor. Onlar bu jileti ortadan kırarak ikiye ayırır. Ambalajı açıldıktan sonra kalan ikinci kısımda hijyen problemi olmasın diye sadece berberler için bir ürün geliştirdik. Çif taraflı jileti ortadan ikiye kırıp, ayrı ayrı ambalajlayarak satışa sunduk. Ancak bu kez enteresan bir şey gözlemledik. Jilet ortadan kıvrılıp, kırılırken, 'çıt' diye bir ses çıkartır. Bu ses berberlerde adeta 'hijyen sesi' olarak benimsenmiş durumda. Tabii biz bunu ikiye kırıp sattığımız için bu ses artık çıkmıyor diye bir baktık ki, berberler bu kez usturanın ucunda kalan ve aslında kırılsa da kırılmasa da bir şey farketmeyen kulak kısmını kırarak, bu sesi çıkartıyor. Yani 'hijyen sesi'ni illa duyuyorlar.