* Sıcak ekmek kokusu güven duygusunu artırır. Güven ortamında daha çok alışveriş yapılır.
* Pahalı ürünler rafta göz hizasında, ucuz ürünler ise alt tarafta yer alır.
* Kahve kokusu alışverişi tetikler.
* Rahat ortamda daha çok harcama yapıldığı için marketlerde çalınan müzikler buna göre seçilir.
* Markete girişte alışveriş listesi önceliklidir. Marketin sonuna doğru listede olmayan ama hayali kurulan ürünler alınır. Tüketici, çıkışa doğru kampanya ürünleri arar.
* Alışverişin bitiminde tüketicide "Ucuz alışveriş yaptım" hissi oluşması için fırsat ürünleri kasaya yakın yerleştirilir.
* Domates ve 9 kiloluk deterjan da tüketicinin fiyat hassasiyetinin yüksek olduğu ürünler arasında geliyor.