İşlenmemiş gıdada fiyat artışının enflasyonu tetikleyeceği uyarısını yapan MB Başkanı'na ikinci kötü haber, hızlı tüketim ürünlerinden geldi. Bu ay çay, şeker, deterjan yüzde 5-20 zamlandı.
Merkez Bankası Başkanı Durmuş Yılmaz'a meyve- sebzeden sonra ikinci kötü haber hızlı tüketim ürünlerinden geldi. 2006'nın son enflasyon rakamını açıklarken, kuraklık sorununu enflasyon için 'riskler' arasında sayan ve "Olumsuz hava koşulları ve kuraklığın sürmesi, fiyatlar üzerinde önemli bir risk oluşturuyor. Ocak ayında işlenmemiş gıda fiyatlarının yüksek artışlar gösterebileceğine işaret ediyor" diye konuşan Yılmaz'ı, ocakta yüzde 1 çıkan tüketici enflasyonu da teyid etmişti. Yılmaz'a ikinci darbe kişisel bakım ve hızlı tüketim ürünlerinden geldi. Şekerden kahveye, salçadan şampuana, meyve suyundan çaya kadar birçok ürünün fiyatı, sanki sözleşmiş gibi şubat başından itibaren yüzde 5-20 oranında artmaya başladı. Bu zam yağmurunun, mart ayında açıklanacak şubat ayı enflasyonunu tetikleyeceğine dair beklenti oluştu.
İhracat fiyatı katladı Zamlanan ürünler arasında meyve-sebze başta geliyor. İstanbul Sebze Meyve Komisyoncuları Derneği (İMESKOM) Başkanı Burhan Er, zamların nedenini, bazı ürünlerin hasadının düşük olmasının yanı sıra 'sera ağaları'nın fiyatlar üzerinde tekel oluşturmasına bağladı. Er, şunları söyledi: "Bu yetmezmiş gibi, İspanya ve Hollanda'da bu yıl yaşanan hastalık yüzünden hasat düştü. Bulgaristan'tan Romanya'dan İstanbul Hali'ne akın akın mal almaya geliyorlar. Bu da fiyatları artırıyor."