20 YTL'ye rakı var
MEY İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu Takvim'e konuştu: Vergisi 15 YTL ama 20 YTL'ye rakı var. Fiyat ucuzsa şüpheleneceksin! Kaçak olabilir.
*** 'Pazarın tek hakimi biziz bırakmaya niyetimiz yok'
Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, rakıda pazar paylarının yüzde 82.5'e ulaştığını ifade ederken, sıradaki 'agresif' hedeflerini 'yurtdışında etkin bir oyuncu olmak' diye açıklıyor.
Anason savaşlarında ipi göğüsleyen Mey İçki, bir yandan liderliğinin tadını çıkartırken; diğer yandan da lokomotif markası Yeni Rakı'yı dünya markası yapmak için ABD'den Çin'e, Japonya'dan Belize'ye kadar hummalı bir çalışma içinde. 2003'te TEKEL'in alkollü içkiler bölümüne özelleştirmede 292 milyon dolar ödeyen Nurol- Limak-Özaltın-Tütsab Konsorsiyumu ile kurulan Mey İçki'nin yüzde 90 hissesinin geçen yıl 810 milyon dolara Texas Pacific Group'a (TPG) satılmasıyla, rakı pazarında rekabet daha da kızıştı. 5 üreticinin kıyasıya yarıştığı rakı pazarına 2 yeni oyuncu daha katılacak. Pazarın, yeni oyuncuları 'kaldırabilecek' güçte olduğunu savunan Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, "Rakıda pazar payımız yüzde 82.5. Hem bulunduğumuz sektörde liderliğe devam etmek hem de yurtdışında etkin oyuncu olmak istiyoruz. Kendimize böyle agresif bir vizyon koyduk, bunun peşinden koşuyoruz" diyor. Yorgancıoğlu, 2007 yol haritasını Takvim'e anlattı.
Aylin Löle
|