Sabancı, daha önce Gima markasını koruyacağını açıklamasına rağmen fikir değiştirdi Carrefour, Gima mağazalarını sessiz sedasız CarrefourSA Express'e dönüştürmeye başladı.
Carrefour düğmeye bastı, Gima mağazaları teker teker 'CarrefourSA Express' olmaya başladı. 2005'te Gima ve Endi'yi 132.5 milyon dolara alarak perakende pazarında rekabetin dozunu artıran Carrefour, 81 zincirden oluşan Gima mağazalarını sessiz sedasız Carrefour- SA Express'e dönüştürüyor. Gayrettepe, Küçükyalı gibi merkezlerdeki Gima'lar 1 günde CarrefourSA Express olurken; Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, 2007 içerisinde CarrefourSA, CarrefourSA Express ve Gima olarak üç farklı modelle faaliyet göstereceklerini açıklamasına rağmen, bu ani fikir değişikliği merak konusu oldu. CarrefourSA'nın 2005'teki Gima ve Endi operasyonu büyük ses getirmişti. Carrefour- SA'nın 1 milyar dolara yakın cirosu, satın alma sonrasında 1.5 milyar dolara, yüzde 10 olan organize perakendedeki pazar payı da yüzde 15'e yükselmişti. Ayrıca bu anlaşma ile CarrefourSA 33 ilde 12 hipermarket, 90 süpermarket ve 355 discount market ve 300 bin metrekare toplam satış alanına kavuşmuştu.
CİRO HEDEFİ 2.5 MİLYAR $ İlk mağazasını 1993 yılında İstanbul İçerenköy'de açan Carrefour, 1996'da Sabancı Holding ile ortak oldu. Şu anda 12 CarrefourSA hipermarket, 7 ChampionSA süpermarket ve 303 DiaSA discount market zincirine sahip ve toplam satış alanı 175 bin metrekare olan Carrefour, bugüne kadar Türkiye'de 800 milyon doların üzerinde yatırım yaptı. 2004'te CarrefourSA'nın cirosu 900 milyon dolar iken, Gima ve Endi'nin konsolide net satışları da 523 milyon dolar olarak gerçekleşmişti. Haluk Dinçer, daha önce, 2006 cirosunu 1.7 milyar dolar tahmin ettiklerini, 2008'de 2.5 milyar dolar ciro hedeflediklerini belirtmişti.