Metro Group, Antalya'da özel olarak seçtiği üreticilere 'kontrollü tarım' yaptırıyor. Üretimin her safhasını denetleyen şirket, 1 yıllık sürede 13 milyon YTL ciro elde etti
***
Acı bibere termometre koydu 13 milyon YTL ciroya ulaştı
Geçen yılın başından itibaren kontrollü tarıma başlayan ve meyve-sebzede 'Cali' markasıyla üretim yapan Metro Group, bu kategoride 13 milyon YTL ciroya ulaştı. Antalya yöresinde 60 civarında çiftçiyle anlaşan Metro Group; domates, biber, patlıcan, kabak, kavun, karpuz ve çilek üretimi yapıyor. Ziraat mühendisleri aracılığıyla meyve-sebze üretiminin her aşamasını kontrol ettiren şirket, standartların dışına çıkan üreticilerle anlaşmasını sona erdiriyor.
Kebapçıya özel biber 'Cali' markalı ürünler, Türkiye'de Metro Cash&Carry mağazalarında satılırken; Rusya, Türk cumhuriyetleri ve Ortadoğu ülkelerine de ihraç ediliyor. Metro Group, kebap restoranlarında tüketilmek üzere sırf kebap yapımında kullanılan 7-8 çeşit acı biber de üretti. Şili biberi olarak bilinen taze biberleri ambalajlı olarak satış sunan firma, paketin üzerine biberlerin acı derecesini de belirten termometre koymayı ihmal etmedi. Metro Group Satın Alma Genel Müdürü Zeki Anlağan, tüketicilerin, aldıkları 'Cali' marka ürünlerin üretici bilgilerini, hasat tarihini ve kullanılan ilaçları internet üzerinden barkod numarasını girmeleri durumunda öğrenebileceklerini söyledi.
Yeni hedef AB'ye ihracat 'Kontrollü tarım' projesinde ikinci hedeflerinin Avrupa'ya ihracat olduğunu belirten Anlağan, bunun için gereken 'Eurepgap Sertifikası'nı da aldıklarını ifade etti. Son 3 ayda Rusya, Ukrayna, Romanya ve Moldova'ya 1.5 milyon euroluk 'Cali' markalı meyve-sebze ihracatı yaptıklarını belirten Anlağan, Metro Group'un Almanya'daki mağazaları için 80 TIR domates, üzüm ve turunçgil yolladıklarını kaydetti.