Eğitimciler ne diyor?
Önce pilot bölgelerde başlayıp sonra genelde uygulanan 'bitişik eğik yazı" sistemi ile ilgili eğitimciler ikiye bölünmüş durumda. Yeni sistemi savunan ve karşı çıkan eğitimcilerin görüşleri şöyle:
KARŞIÇIKANLAR * Harf bağlantıları kuralına uygun yazamayan çocukların yazıları okunaksız oluyor. Yazdıklarını ne kendisi, ne de başkaları okuyabiliyor. * Yeni uygulamada ses temelli cümle yöntemi (tümevarım) öğrencinin cümleyi anlamasını zorlaştırıyor. * Yazıya çok zaman ayrılacağından, okuma yazma bütünlüğü kayboluyor. Çocuklar bazı sesleri (r-k-p-s-n-m-l) çıkarmakta güçlük çekiyor. * Kasım ayında öğrencilerin yüzde 90'ı yazma ve okumayı kavradıkları halde, bu metodla oran yarı yarıya azalıyor. * Birleştirilmiş sınıf programı uygulanan köy okullarında yazı birliği sağlanamıyor. * Çocuklar bitişik el yazısı ile öğrenim yaptığı için, kitap gazete ve dergileri okuyamıyor.
SİSTEMİSAVUNANLAR * Bitişik eğik yazının akıcı ve kesintisiz olma özellikleri çocukta süreklilik düşüncesini geliştiriyor. * Süreklilik, düşüncelerdeki sürekliliğe yansıyor. * Yapılan araştırmalar 1. sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazı ile harfleri yazmada bir problem yaşamadıklarını ortaya koyuyor.