Bu açıklama önemli Cep telefonlarında yaşadığımız sorunları ve kaybettiğimiz kontörleri yazdık Turkcell detaylı bir açıklama gönderdi. Kullanıcılar için çok önemli bilgiler var
Geçen hafta peşpeşe iki yazı yazmış ve cep telefonuyla yaşadığımız bazı sorunları anlatmıştım. En önemlisi de, 'melodiveoyungönderdik' şeklinde gelen mesajlar yoluyla alınan kontörlerimizdi. Bunun dışında, spam mesajlar, yönlendirmeler ve numaralarımızın başkalarının eline geçmesi ile ilgili de sorunları aaktarmıştım. Yazılardan sonra tepkilerden anladım ki, bu konuda mağdur çok.
İŞTEİPUÇLARI Çağrılarımıza şimdilik sadece Turkcell cevap verdi ve bir açıklama gönderdi. Aslında bu açıklama bir çok cep telefonu kullanıcısı için önemli bilgiler taşıyor. Önümüzdeki günlerde numaralarımızın nasıl el değiştirdiğini, bu işten nasıl para kazanıldığını da anlatacağım. Turkcell'in,KurumsalİletişimBölümBaşkanıFilizKaragülTüzün imzalı açıklaması özetle şöyle: "Müşterilerimizin herhangi bir servise abone olabilmeleri ancak kendilerine gelen mesajlara 'evet' cevabı vermeleri ile mümkün olmaktadır. Müşterilerimizin bilgisi dışında kesinlikle yapılamayan bu aboneliklerle ilgili olarak sorun yaşayanların GSM numaralarının tarafımıza iletilmesi durumunda, gerekli inceleme yapılabilecek, böylece abonelik başlangıç tarihini ve saatini tespit etmemiz mümkün olabilecektir. Müşterilerimizin abone oldukları servisleri iptal ettirmeleri için ise "iptal" yazıp bir boşluk bırakıp servis kodu yazılmak suretiyle ilgili servisin numarasına kısa mesaj göndermeleri, ya da müşteri hizmetlerini arayarak iptal işlemi yaptırmaları gerekmektedir. GSM operatörleri, tanıtım ve bilgilendirme kampanyalarında firmalara sadece mobil hat kiralayarak altyapı olanağı sunmaktadır. Mobil mecrayı kullanarak tanıtım yapmak isteyen firmalar, mesaj gönderecekleri numaraları kendileri belirlemekte ve GSM altyapısı üzerinden bu numaralara mesajlarını göndermektedir.
'SORUNBÜYÜYOR' Yazınızda bahsettiğiniz 'spammesaj' ise internet kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak ortaya çıkan ve mobil dünyanın da karşı karşıya kaldığı bir sorundur. GSM ve internet sektörleri, tüketici açısından son derece rahatsız edici sonuçları olan spam gönderilerin önüne geçilebilmesi için uzun süredir yoğun bir çaba sarfetmektedir. Turkcell de, müşteri memnuniyeti anlayışı gereği kendi şebekesi içinden gönderildiği takdirde istenmeyen mesajları engelleyebilmektedir. Turkcell aboneleri, Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni (4440532) arayarak veya istemedikleri mesajları 2780TurkcellMesajSeç servisine yönlendirerek, bu tür mesajların engellenmesini isteyebilmektedirler. Turkcell abonelerine, kendi kontrolünde olmayan bir kaynaktan, örneğin birbaşkaoperatördenistenmeyenmesajgönderilmesidurumundaise,bugünküteknolojikolanaklarınyeterliolmamasınedeniyle,butürmesajlarıengellemekmümkünolamamaktadır. Ayrıca Turkcell'in gizlilik politikası gereği kayıtlı müşteri bilgisinin, resmi kurumların yasal ve geçerli başvuruları olmaksızın, hiçbir kurum ve kişi ile kesinlikle paylaşılmadığını da bilmenizi isteriz..."