Sinangil Un'u satın alan Eksim Holding, markaya yatırım yapmaya kararlı Firma Türkiye'de ilk olacak ürünleri art arda piyasaya sunma hazırlığında.
Türkiye'nin ilk un markalarından Sinangil'i satın alan Eksim Holding, markayı pazardaki en büyük oyunculardan biri haline getirmek için yatırımlarına hız verdi. Endüstriyel un ve hububat pazarında sektörün en büyük firmalarından olan Eksim Holding, markaya 2 milyon dolardan fazla yatırım yaparak, Türkiye'de ilk defa, glutensiz, light, prebiyotik, böreklik, baklavalık unların yanı sıra özel kek unu, kepek, çavdar ve yulaf unu gibi tahıl unu çeşitlerini pazara sundu.
ÜRÜN CEŞİDİ ARTTI Sinangil'i Eksim Holding'in tüketiciye dönük yüzü olarak belirlediklerini anlatan Sinangil Genel Müdür Vekili İbrahim Hakkı Yazıcı, "Markayı satın aldığımızda sadece kiloluk paketlerde satılan unları vardı. Şimdi Sinangil markalı ürün çeşidini 20'ye çıkardık. Önümüzdeki yıl da 1 milyon dolarlık yatırımla Avrupa'da üretilen birçok çeşidi Türkiye'de üretmeye başlayacağız" dedi. 2 yıl önce satın aldıkları Sinangil'in yüzde 3-4 olan pazar payını, yüzde 11-12'ye çıkardıklarını anlatan Yazıcı, markayı tüm Türkiye'de yaygınlaştırmayı hedeflediklerini söyledi.
EN BÜYÜK UN İHRACATI Eksim Grubu'nun uluslararası ölçekte bir firma haline geldiğini belirten Yazıcı, "Geçen yıl 4 ayda 250 bin ton un ihraç ettik. Bu dünyanın en büyük un ihracatıdır. Bunun için kendi fabrikalarımızdaki üretimin yanı sıra yaklaşık 100 fabrika daha kiraladık. Sektör kötü durumdayken ihracatla atıl kapasiteleri çalıştırıyoruz" diye konuştu. Tekirdağ, Konya ve Mersin'de toplam 4 fabrikaları bulunduğunu ifade eden Yazıcı, Tekirdağ'daki Eksun fabrikasının fırınlara, Konya'daki Altınapa fabrikasının da lüks un kategorisine yönelik üretim yaptığını dile getirdi. Toplam üretim kapasitelerinin bin 500 ton olduğunu kaydeden Yazıcı, üretimin yüzde 70'ini ihraç ettiklerini söyledi.