CAMIN en temel maddesi kumdur, kaynama noktasını dü- şürmek için formüle soda, sertleş- mesi ve uzun ömürlü olması için de kireç ekleniyor. Camı şekillen- dirmek için çeşitli teknikler kulla- nılıyor. Bu teknikler çoğu zaman tek başına kullanıldığı gibi bazen de ortak kullanılabiliyor.
CAM VE ÜFLEME Cam sanatın- daki en önemli ilerleme, üfleme yönteminin bu- lunmasıdır. Üf- leme çubuğu ile havayla şişirme yönteminin bir- leşmesi, cam ya- pımı konusunda- ki en önemli kilometre taşların- dan biridir. Selçuklu, Artuklu ve Osmanlı camlarının ortak özelliği hepsinin üfleme tekniğiyle yapıl- mış olmasıdır.
BONCUK YAPIMI Mısır'da bulunan ilk cam bon- cuklar bu malzemenin yaşamımı- za ne zaman ve ne şekilde girdiği konusunda önemli ipuçları veri- yor. Yaratıcısının alev karşısında şekillendirdiği ve belki de ruhunu verdiği el yapımı cam boncuklar ve bu boncuklardan yapılan takı- lar, hızlı yaşamın ve hızlı boncuk- ların istilasına rağmen, değerini koruyor ve hikayesi olan boncuk- lar modern insanın yaşamında la- yık olduğu yeri buluyor. Hazırlanan formun camdan bir objeye dönüştürülebileceği, heykel ve seramikle önemli benzer- likleri olan bir teknik. Kilden model hazırla- yıp alçı kalıbı alınır ve daha sonra renkli cam parçaları kalıba yerleşti- rilip yüksek ısıda fırın- lanarak istenilen form elde ediliyor.
FÜZYON TENİĞİ Asırlardır mekanlara renk ve ışık veren camla resim yapma sa- natı vitray, yavaş yavaş yerini füz- yona bırakıyor. Her geçen gün yaşadığımız mekanlara daha çok giren füzyon, camla çalışmak is- teyenlerin en çok ilgi gösterdikleri tekniklerden biri olarak oldukça yoğun ilgi görüyor.