Uçmalı mıydı?
İlklerin memleketi haline geldik ya, Türkiye 3 gün önce bir ilke daha imza attı, kaptan pilot tam yola çıkacağı sırada uçağı terk etti. Bu olay, gazetelere kafadan manşet olacak kadar önemli ve istisnai bir haberdi fakat olamadı, kolaydan olamazdı da... İki sebeple, birincisi söz konusu havayolu şirketi ciddi bir ilan müşterisiydi, ikincisi de Türk gazeteci kafasına göre ölen ya da yaralanan olmamıştı...
***
OnurAir'e ait Antalya-Bristol seferinde kalkışa hazır olan kaptan pilot UğurAşıkoğlu, uçağı terk etmeden önce de şöyle bir anons yaptı: - Buuçakarızalı.Bengitmiyorum.Sizindegitmenizitavsiyeetmem. Aşıkoğlu, vicdani sorumluluk gereği böyle davrandığını söyleyerek o gün şirkete istifasını da verdi.
***
OnurAir'den yapılan açıklamada ise, pilotun etik davranmadığı, başka bir şirkette iş bulduktan sonra istifa ettiği ileri sürüldü. Pilot başka bir şirkette iş bulmuştur veya bulmamıştır, yaptığı hareket yolcuların güvenliği ve uzun vadede şirketin de çıkarı açısından değerli bir hareket değil midir? Ya büyük bir kaza olsaydı. Daha uçak pistteyken motor duruyor, düşünebiliyor musunuz? Pilot, teknik ekibe haber veriyor ama ekip gereken özeni göstermiyor. Belki her zaman altını çizdiğimiz üzere, aşırı yolcu trafiği yüzünden uçakların bakımı için zaman bulunamıyor...
***
Bence kaptan pilot UğurAşıkoğlu doğru hareket etmiştir. Çünkü kaptan pilot, uçağa bindiği andan itibaren tek yetkilidir. O uçağın uçup uçmayacağına karar verecek tek merci kaptandır. Hiçbir havayolu şirketi de kaptan pilota, illedeuçacaksın diye dayatamaz. UğurAşıkoğlu'nu hareketinden ötürü tebrik ediyorum. Gerçek bir pilot, işsiz kalacak olsa bile arızalı uçakla tekerlek kesmez.