Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 31 Mart 2006
Yolcu her yerde yolcudur
Özelleşti ama güzelleşemedi

Yolcu her yerde yolcudur

Özel havayolu şirketlerinin başlatmış olduğu 9 YTL'lik promosyon, ücretinin yankıları devam ediyor. Bu arada, karayolunda hizmet veren şirketler de aynı tür kampanyaları yapabilmek için önlerindeki engellerin kaldırılmasını istiyor. Havayollarının yolcuya istediği rakamdan bilet satma imkanı var ve mevzuatlar da buna engel değil. Otobüs firmaları ise bilet fiyatları üzerinde istediği değişikliği yapamıyor. Çünkü, indirimler devletin ilgili organlarının belirlediği oranlara ve onaylara tabi. Hatta, çeşitli engeller olduğu için istedikleri indirimi gerçekleştiremiyorlar.
Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü'nün, otobüs firmalarına bir kolaylık yaparak, ücretlerini kendilerinin belirlemesine izin vermesi gerekiyor. Havayolu şirketlerinin havada yaptığı rekabete karada da izin verilmelidir. Eğer mevzuatlar buna göre düzenlenirse, havayollarının kampanyalı bilet ücretlerinden otobüs firmaları şikayetçi olamayacak, kendi işlerine bakacaklardır. Yolcuların uygun fiyatlar nedeniyle hava ulaşımına kaymasını da gerekçe gösteremeyeceklerdir.
Dün, kara ulaşımında hizmet veren Türkiye'nin önde gelen şirketlerinden birinin Yönetim Kurulu Başkanı'yla sohbet ederken, kampanyalı ücret politikası yapamadıklarından, havayollarındaki rahat ücret politikasının kendilerinde olmadığından şikayetçi oldu. Otobüs firmaları bu noktada haklı. Ulaştırma Bakanlığı havadaki serbestliği otobüs firmalarına da tanırsa, ulaşım modları arasındaki haksızlık ortadan kalkacaktır.
Şirketlerin havada, karada ve denizde rekabeti engelleyici farklı mevzuatlarla sıkıntıya sokulmasının doğru olmadığı kanaatindeyim. Yolcu, hangi ulaşım aracını tercih ederse etsin yolcudur. Şirketler, hizmetleri ve ücretleri oranında pastadan pay alacağına göre, rekabetin önünü açmanın hizmet verene de alana da katkısı olacaktır.
Ancak, her şeye rağmen havayolunda taşınan yolcu sayısının artacağı kesin. Buna karşılık, daha iyi hizmet verme yarışına girseler bile otobüs şirketlerinin sayısı azalacaktır. Daha kurumsal şirketler ayakta kalacaktır. Bu sebeple, karayolu firmalarının geleceklerini iyi planlamaları gerekiyor. Otobüsü uçakla yarıştırmanın bir mantığı olmadığını bir kez daha hatırlatmakta fayda var.
GÜNCEL
Bir Bir Fatih çek!
İstanbul'da yakalanan kokain satıcılarının ifadeleri ile Fatih Ürek...
Cengiz İmren'e kurşun
Saldırı planlıymış!
Kusursuz hata!
Hatıralardaki tehlike sinyali
Adana'yı sarsan 2 gasp
Bir baktı, fena çarpıldı
SPOR
Fener Fener idman yaptı: 4-0
Güvenlik gerekçesiyle Malatya'da oynanan maçta Kanarya'yı Luciano,...
Havaya girmek yasak!
Hedefe 7 var
UEFA hayal oldu: 1-2
Fulya müjdesi
Gergin bekleyiş
Ümit Karan moral buldu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Yağmur 11 C,Açık 8 C
ANKARA - Açık 19 C,Açık 5 C
IZMİR - Fırtına 20 C,Açık 8 C
ANTALYA - Açık 21 C,Açık 11 C
ADANA - Par. Bul. 18 C,Açık 12 C
EKONOMİ
IMKB E: 42.507,020 D:% 1,83
DOLAR S: 1,349 D:% -0,70
EURO S: 1,629 D:% -0,09
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu