Akaryakıt tasarrufu ve trafikteki rahatlığı, küçük otomobilleri pazarın gözdesi yaptı.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, sahip oldukları özelliklerle büyüklerle yarışan küçük otomobiller, Türkiye'de satışlarda, en çok ilgi gören alt orta sınıf (C sınıfı) otomobillere yaklaştı. 2000 yılında toplam satışlar içinde yüzde 25.3 payı olan küçük otomobillerin yer aldığı B sınıfının satış oranı, 2005 yılının ilk yarısında yüzde 42.1 olarak gerçekleşti. 2000 yılında toplam 259 bin 9 otomobil satılırken, bu rakamın yüzde 25.3'üne denk gelen 65 bin 568'i B sınıfındaki otomobillerden, yüzde 51.1'ine denk gelen 132 bin 357 adedi ise C sınıfındaki araçlardan oluştu.
GEÇEN YILA GÖRE ARTTI Geçen yıl ise pazarda toplam 451 bin 209 araç satılırken bunların 180 bin 156'sı B sınıfından, 203 bin 71 adedi ise C sınıfı otomobillerden oluştu. 2004'te B sınıfı otomobillerin toplam satışlara oranı yüzde 39.9 olarak gerçekleşti. Bu yılın Ocak-Haziran döneminde ise toplam 186 bin 288 otomobil satışı gerçekleşti.