'Türkiye'de zeytinyağı daha pahalı tüketiliyor, ucuzlamalı'
Keskinoğlu Grubu Ravika Zeytinyağı Satış ve Pazarlama Müdürü Savaş Özaltın, 2 yıldır Ravika markasıyla pazara girdiklerini belirterek, 2010-2012 yıllarında Türkiye'de pazar lideri olmayı hedeflediklerini söyledi. Geçen yıl 4.5 milyon litre zeytinyağı ürettiklerini vurgulayan Özaltın, bu yılki planlarını 7 milyon litre olarak açıkladı. Türkiye'de tüketicinin zeytinyağını, diğer rakip ülkelerden daha pahalı tükettiğini anlatan Özaltın, şöyle konuştu:
'Zeytin üretimi artacak' "İspanya'da, Avrupa'da ham madde olarak zeytinyağı 2 euronun altında iken, Türkiye'de bu 3-4 euro. Aracılar zeytinyağını spekülasyon aracı olarak kullanıyor. Son 10 yılda dikilen 50 milyon zeytin fidanı hasat edilmeye başladığında zeytin üretimi de artacak. 2015'ten sonra zeytinyağı fiyatları ucuzlar. Dahilide işlenmek üzere zeytinyağı ithalatı da başlatılırsa iç pazarda fiyatlar düşer."