Hızlı yemek kriz dinlemedi pazar 2 milyar liraya ulaştı
Birçok sektörde satışlar düşerken, fast food şirketleri büyüyor. Türkiye'deki pazar 2 milyar lirayı buldu. Çalışan sayısı 30 bine yaklaşırken, zincir mağazalar ise 3 bin 500'e kadar çıktı.
Global kriz birçok sektörde küçülmeye yol açarken, bu dönemi fırsata dönüştürenler de oluyor. Bunların başında gıda sektörü ve özellikle de fast food zincirleri geliyor. Kriz ortamında hem ciro hem de yatırım anlamında büyüyen fast food zincirleri, Türkiye'de ciddi bir rekabet ortamı da oluşturdu. Birçok marka ürün çeşitlerini yenileyerek ve ek ürünler katarak satışlarını artırdı. Hamburger satışı yapan zincirler bile sabah kahvaltısı gibi yeni uygulamalarla tüketiciyi etkiliyor. Hem rekabet hem de yeni yatırımlarla pazar Türkiye'de 2 milyar lirayı bulurken, çalışan sayısı 25 bini geçti. Bu arada zincir mağazaların sayısı da 3 bin 500'e kadar çıktı. Fast food (hızlı yemek) sektörü; hamburger, hamburger dışı hızlı yemek sunan restoranlar ve pizza-pide, lahmacun gibi özel yiyecek sunanlardan oluşuyor. Rekabet ortamında şirketler de kendi kampanyalarını uyguluyor.
* Mcdonald's: Hamburger çeşitlerinin yanına kahvaltıyı da ekleyerek satışları günün her saatine yaydı. Kahvaltıda yumurta sevenler için McDonald's, Egg McMuffin'i ve küçük boy kahveyi sadece 1'er TL'ye sunuyor. Ayrıca klasik ürünlerin yanında yerel lezzetlerden oluşan hamburgerler de dikkat çekiyor.
* Burger King: Sandviçlerden oluşan kahvaltı menüsüyle rekabete katıldı. Ayrıca hamburgerlerde de yeni lezzetler sunuyor.
* Little Caesars: Pizzada diyet yapanlara özel kepekli ürünlerini de sundu.
* Pizza Hut: Klasik lezzetlerin yanında yerel ürünleri de çeşitleri arasına kattı. Bunlardan en dikkat çekeni, pastırmalı pizza oldu.
* Domino's Pizza: Dublex ve Barbeküs Pizza olmak üzere 2 yeni çeşidini çıkardı. 2 kat hamurun arasına komple çedar peyniri döşenerek hazırlanan Dublex Pizza'nın her yerine peynir eşit olarak dağılıyor.
* Pizza Pizza: Türk damak tadıyla pizza kültürünü birleştiren firma, 1 pizza alana 1 pizza hediye ediyor. Ayrıca Pizza Pizza, parça pizza alana kola veya patates kızartmasını bedavaya veriyor.
* Türkiye'de 3 bin 500 kadar fast food mağazası var. * Buralarda direkt olarak 25 bin kişi istihdam ediliyor. * Fast food yiyenlerin yüzde 65'i yabancı markaları tercih ediyor. * Yerli fast food magazalarına gidenlerin oranı yüzde 35. * Fast food yiyenlerin yüzde 28'i 19 yaş altı gençler oluşturuyor * Yüzde 68'i ise 20 yaş üstü tüketicilerden oluşuyor. * Burada tüketicilerin çoğunluğu 20-25 arası gençler.