Türkiye, Avrupa Birliği'ne üye olabilmek için on yıllardır uğraşıyor. Bu hedef için hayatın her alanıyla ilgili yeni düzenlemeler yapılıyor, kanunlar çıkartılıyor. Ancak, nedense sıra bir türlü otomotiv sektöründeki vergilendirme usullerine gelemedi. 90'lı yıllarda otomobillerin ağırlığı, vergilendirmenin temellerinden biriydi. Tabii güvenlik ekipmanları arttıkça, otomobiller ağırlaştı ve karşımıza güvenli otomobile binmek daha yüksek vergiye tabidir gibi bir durum çıktı. Benzer durum çevreyi çok daha az kirleten katalitik konvertörlü araçlardan alınan çevre vergisi komedisiyle de yaşanmıştı. Elektrikli otomobiller gelirse Ekonomik krizde çok zor duruma düşen ABD'li firmaların yanı sıra Avrupalı ve Uzak Doğulu firmalar da, hibrid ve elektrikli otomobil üzerinde tam gaz çalışıyor. Belli ki birkaç yıl içinde ortalık hibrid ve elektrikli otomobil alternatifiyle dolacak. Şu anda Türkiye'de vergiler motor hacmine göre alınıyor ve çevreci otomobiller için hala ufukta bir çalışma görünmüyor. Merak ediyorum, 2010 yılında GM'nin satışa sunacağını açıkladığı tamamen elektrikli Volt, Türkiye'de satışa sunulursa nasıl vergilendirilecek?