Salep toz olup paketlendi hazır kahveye rakip geldi
'Padişah içeceği' olarak da bilinen salep, toz olarak ve litrelik paketlerle evlerde kolayca hazırlanıyor. Salep pazarı geçen yıl yüzde 10 büyürken, hazır kahveye de en büyük rakip oldu.
Yüzyıllardır geleneksel içeceğimiz olan salep, gıda endüstrisinin gelişmesiyle birlikte paketlenip evlere girmeyi başardı. Önce sıvı olarak paketlere konulan salep, son dönemde toz haline geldi ve bu haliyle hazır kahvenin de en büyük rakibi oldu. Pazarın giderek genişlemesi firmaların da gözünden kaçmadı. Ülker, SEK, Tikveşli, Mado ve Hayat Gıda gibi firmalar özel ürünleriyle pazarda yerini alırken, bunun yanında onlarca irili ufaklı marka da hazır salep ürünleriyle raflarda tüketici ile buluştu. İşte salep pazarındaki gelişmeler: * Ülker, pazarda İçim markasıyla yer alıyor. Tek kullanımlık hazır paketlerle salep üreten Ülker İçim, pratik kullanımıyla dikkat çekiyor. Ülker ayrıca içime hazır sıvı salep de üretiyor. Ülker, yüzde 20'lik payıyla pazarın da ikincisi. * Mado, özel yetiştirdiği keçilerin sütünden salep üretiyor. Mado'nun özel salebi kendi pastanelerinde satıldığı gibi, paketlenmiş toz hali de mevcut. * Aromalı içecek tozu markalarından olan Nazo da, salebi kendi markasıyla tüketicilere sunuyor. Tarçını içinde barındıran Nazo Salep Aromalı İçecek Tozu, hem süt hem de su ile kolayca hazırlanabiliyor. * Yoğurt ve süt markası Tikveşli de salep rekabetine ortak oldu. Şirket 2007'den itibaren 1 kilogramlık paketlerde salep satışına başladı.