
1994 yılından bu yana otomobil gazeteciliği yapan biri olarak, dünya otomotiv sektörünün hiç bu kadar sıkıştığı bir dönem ne gördüm ne de duydum. Daha önce yaşanan bazı krizler ya bazı ülkelerin ya da bazı üreticilerin sorunu olmuştu. Örneğin, 1970'lerin ünlü petrol krizinde, Japon markaların ekonomik otomobillerle ABD seferine çıkışı unutulmaz. Geçmişte birinin krizi diğerinin kurtuluşu olabiliyordu. İçinde bulunduğumuz dönemin krizi ise tüm dünyayı kasıp kavuruyor; fabrikalar kapatılıyor işçiler işsiz kalıyor. Böyle bir krizden kim kârlı çıkabilir? Galiba Fiat bunu başaracak. İtalyanların büyük başarısı Fiat ve Chrysler'den, 20 Ocak'ta yapılan açıklama herkesi şaşırttı. Global çapta bir işbirliğinden bahseden açıklamaya göre; Fiat, vereceği teknolojik destek ve araçlarının Kuzey Amerika dışındaki pazarlarda dağıtımı da dahil olmak üzere ilave pazarlara erişim gibi stratejik varlık ittifakına katkısı karşılığında, Chrysler'in ilk etapta yüzde 35'ini bedelsiz alacak. Fiat, hissesini yüzde 55'e çıkarma opsiyonuna da sahip olacak. Böylece, 90'lı yıllarda sendeleyen ve eğer eski anlaşma devam etseydi 2010'da GM kontrolüne geçecek olan Fiat, krizde kazananlar listesinin zirvesine oturma şansını elde etti.