Otomobil satışlarının hızlı düşüşüne engel olmaya çalışan firmalar yüzde 12'ye varan indirimler yapıyor. Yüzde 0 faizli krediler, takas indirimleri, çeşitli hediyeler gibi birçok avantaj da sunuluyor. Sonuçta otomobil firmalarının elinde 2.5 milyar dolar düzeyinde stok söz konusu. Bunu eritmek zorundalar. Her ne kadar ABD ve Avrupalı ülkeler otomotiv endüstrilerini rahatlatmak için çalışsalar da, henüz elle tutulur bir önlem devreye girmedi. Ancak, bu ülkelerin ekonomisinde önemli rol oynayan otomotive destek vermemeleri mümkün değil gibi görünüyor. ABD'de Senato 14 milyar dolarlık yardım paketini reddetse de GM, Ford ve Chrysler'in düze çıkarılması için gereken adımların atılacağına kesin gözüyle bakılıyor. Avrupa'da da benzer çalışmalar yapılıyor. Türkiye'nin en önemli sektörü konumunda olan otomotive ise henüz bir destek gelmediği gibi, ciddi bir çalışma yapıldığına dair doyurucu bir açıklama da yapılmıyor. Sonuçta otomobil firmaları ellerindeki stoku eritmek için finansman bile sağlamaya çalışıyor. Kriz nedeniyle otomobil alımını erteleyenlere bir uyarı yapalım. Otomobil firmaları kriz öncesi döviz kurlarıyla ithal ettikleri ya da hammadde alarak ürettikleri araçları büyük indirimlerle satmaya çalışıyor. Ancak birkaç ay sonra gelecek olan araçlar, eğer bir sürpriz olmazsa, bugünküne benzer döviz kurları üzerinden fiyatlandırılacak. Bu da, otomobil fiyatlarının yüzde 15 civarında artması anlamına geliyor. Parası ve niyeti olanlar otomobillerini bu fiyatlardan alırsa kendine iyilik yapmış olur.