Araştırmaya göre, yarışmaların kendi içinde 'ciddi' bir ekonomisi bulunuyor. Yarışmacıların ve özel misafirlerin (yarışmacıların ailelerinin) yemekleri yapımcı tarafından karşılanırken, ulaşımdan ikramlara kadar birçok unsur, yarışmaların görünmeyen masraf kalemlerini oluşturuyor. Türkiye'deki yarışmaların yüzde 90'ının yabancı formatlı olduğu gözlenirken, yurt dışına yarışmaların bölüm başına ödedikleri format ücreti, 5-10 bin TL arasında değişiyor. Yarışma programları kimi zaman cast ajanslarından ücret karşılığı figüran yarışmacılarla yapılıyor.
* Dizilerin bölüm başına maliyeti 100- 300 bin arasında değişirken yarışmalar 25-75 bin TL'ye maloluyor. * Geçen yıl Aralık ayı boyunca, 12 ayrı televizyonda yayımlanan yarışmalara, 192 bin 998 saniye reklam verildi. * En az 80 dakika olan bir yarışmaya ortalama 30 dakikalık reklam alınıyor. Reklamların saniye fiyatı 200-400 TL. * Yarışmalarda kazanılan ödüllerin yüzde 10'u intikal vergisi olarak kesiliyor. Kalan miktar yarışmacıya ödeniyor.