Müşteriyle ilişkisi en uzun süren sektörlerin başında otomotiv geliyor. Ödenen meblağın yüksek olmasının yanı sıra uzun yıllar kullanılması nedeniyle otomobil sahiplerinin markayla ilişkisi ürünü satın aldığında bitmiyor. Dolayısıyla otomotiv sektöründe başarılı ve kalıcı olmanın yolu, ürün kalitesiyle birlikte satış sonrası hizmet kalitesinden geçiyor. Bu konuya yeterince önem vermeyen bazı firmaların, pazar payı kaybettiğine, bazılarının da satış sonrası hizmet kalitesi sayesinde nasıl yıldızlaştığına son 10 yılda tanıklık ettik. Son yıllarda müşteri memnuniyeti konusunda en dikkat çekici atılımları yapan firmalardan biri de GM Türkiye oldu. Fayda sağlanmalı Opel, Chevrolet ve Saab markalarıyla farklı müşteri gruplarına hitap eden GM Türkiye'nin yetkilileri, "Yeni ve yaratıcı servis, hizmet ve ürünlerimizle müşteri memnuniyet ve sadakatini en üst seviyeye çıkarmak" cümlesini ağızlarından düşürmüyor. 2009 yılı içerisinde de yüzde 25 indirimli servis kampanyasının devam edeceğini, garanti süresi biten araçlara özel yakıt çeki hediyesi, avantajlı bakım paketleri ve hediye kampanyaları düzenleyeceklerini söyleyen GM Türkiye yetkilileri, "Müşteri ile en ilgili marka olma" prensibine sıkı sıkıya bağlı olduklarının altını çiziyor. Ekonomik kriz nedeniyle müşterilere yeni finansal avantajlar sağlayacaklarını söyleyen yetkililer, müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlayamayan firmaların, orta ve uzun vadede zorlanacaklarını söylüyor. Biz de rekabet ne güzel şey diyoruz.