Otomotiv sektöründe sular durulmuyor. Binek otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2008 yılının son 6 ayında yaklaşık yüzde 38, son üç ayında ise ortalama yüzde 53 oranında daraldı. Bu durumdan otomobil üretici ve ithalatçıları kadar yetkili bayiler de etkilendi. Son yıllarda kâr marjları da aşağı çekilen bayiler, servis ve ikinci el gelirleriyle ayakta kalma savaşı veriyordu. İkinci el piyasasının da durgunluğa girmesiyle, ellerinde kalan en önemli gelir olan servis ve yedek parça da, yetkili bayilerin ayakta kalmasını sağlamakta yetersiz kalmaya başladı. 90'lı yıllarda başlayan "plaza" anlayışı bayilerin birkaç milyon dolarlık yatırımlar yapmasına neden olmuştu. Ancak, bu plazaların yatırım maliyetinin yanı sıra işletme giderleri de oldukça yüksek. Gizlice müşteri aranıyor Otomotiv sektörünün üst düzey yöneticilerini telaşlandıran son gelişme de, artık finansman darboğazına girip plazalarını satmaya çalışan bayiler oldu. Sektörden gelen bilgiler, yatırım maliyeti 5 milyon dolar olan bir plazanın 3 milyon dolara satın alınabileceğini gösteriyor. Bazı bayilerin gizli gizli plazalarını satın alacak yatırımcı aramaları, otomotiv piyasasının içine düştüğü durumu gözler önüne seriyor.