Bir dönem, her köşe başında açılan mağazalarla hayatımızda yer edinen 'Ne alırsan 1 lira' konsepti hipermarketlerin gözdesi oldu. Yüzlerce ürün büyük marketlerde 1 liraya satılıyor.
Ülkemizde ucuz ürünler satan ve bu yüzden büyük rağbet gören mağazaların 'Ne alırsan 1 TL' konsepti, hipermarketler arasında hızla yaygınlaşıyor. Tesco Kipa, Real, CarrefourSa gibi zincir mağazalı hipermarketler, 1 TL'lik kampanyalarıyla, ekonomik durgunluğun etkilerini müşterilerine yansıtmamaya çalışıyor. Marketler, 1 TL'lik ürün için mağazaya giren tüketicilere kampanya dışı ürünlerden de satış yaparak müşteri sayılarını artırmayı hedefliyor. Bazı marketler ise değişik zamanlarda belirli limitlerin üzerinde alışveriş yapanlara, değişik ürün gruplarında 1 TL'lik satış fiyatı uyguluyor. İşte kampanyalar:
2009 İNDİRİMLERLE BAŞLADI
* Geleneksel olarak 'Ne alırsan 1 TL' kampanyası düzenleyen Tesco Kipa, 2009'un ilk kampanyasını 1 Ocak günü başlattı. 13 Ocak'ta sona erecek kampanya dahilinde; gıdadan temizlik ürünlerine, kozmetiğe kadar bini aşkın ürün 1 TL ve 2 TL gibi fiyatlarla tüketicilere sunuluyor. '1 TL Günleri', Tesco Kipa'nın Türkiye genelindeki 33 hipermarket ve 67 ekspres mağazalarında eş zamanlı olarak düzenlendi.
* 1 liralık kampanya rüzgarı, Real Hipermarketleri'nde de esiyor. Real, 2-15 Ocak tarihleri arasını içeren ve '1'lik fiyatlar' sloganıyla yaptığı kampanyasında, yüzlerce ürünün satışını 1 ve 11 TL'lik fiyatlarla gerçekleştiriyor. Real, ayrıca 600 temel ihtiyaç maddesinde de yıl boyunca en ucuz fiyat garantisi ile satışa başladı.